سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خدمت جناب مستطاب عمده الاعاظم والاعیان قبله گاهی آقای معاون التجار(میرزا فضل الله نراقی فرزند محمدجواد) تاجر نراقی دام اقباله العالی مشرف شود
لیل 24 شعبان 1336(برابر 13 خرداد 1297)

فدایت شوم
پس از مرخصی از خدمت سَرکار بطرف نراق آمدم و تا اَسّاعه که ۲ از شب می رود به خانه نرفته ام و کاغذی که فرمودید به همان نوع که دستور العمل دادید از حکومت(حاکم وقت نراق یا محلات) گرفتم و آقا علی خان(آقا علی خان ابوالحسنی فرزند میرزا آقا فرج الله نایب الحکومه نراق) و محمد جواد رئیس(میرزا محمد جواد تیموری رئیس پُست و تلگراف نراق ملقب به جواد رئیس) و آقا مشهدی طوغان(طوغان یوسفی فرزند محمدیوسف) را خواست و گفت کُلا باید بروید آقایان را بیاورید و بنده زود به نراق آمدم حضرات اهمال(سهل انگاری) در آمدن کردند ولی صبح شرفیاب می شوند .

مطلبی تازه ای هم واقع نشده و آنچه باید و شاید بنده به حکومت حالی کردم خیالات او را هم‌ تغییر دادیم‌ و به محلات هم یقینا اطلاع نداده و قَسَم‌ خورد که اطلاع ندادم تا تو بیایی که مطالب را حالی شده تمامی را راپورت(گزارش) بدهم و حالیه که اینجور است به محلات نمی نویسم .
مطلب وَلَد میرزا عبدالباقی هم هر وقت خودتان تشریف آوردید معلوم می شود که آنجور نبوده که نوشته اند . به مرحمت شما آن ساعتی که بنده وارد شدم تا بحال دیگر به کسی اذیت نکرده و نمی کند و نخواهد کرد ؛ ولی همین قدر پیش خودتان نفاق نباشد هیچ مسئله نیست .

مطلبی میرزا عبدالحسین(احتمالا عبدالحسین مهدوی فرزند فضل اله) به بعضی جهات موقع نداشت به ملاحظه اینکه شما تشریف بیاورید و یکی دو روز شرح نراق معلوم خواهد شد بعد هم ممکن است نوشتنش و استدعائیکه از شما دارم ‌این است که اجاره نامه را از سیف الله بگیرید و بیاورید ؛ نوعی نباشد که اسباب دل شکستگی به جهت سَرکار و اسباب زحمت به جهت شما فراهم شود . خدمت جناب حاجی آقا و تمام آقایان عرض سلام‌ مخلص را برسانید . اقل الحاج حبیب الله نراقی

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه حاج حبیب اله نراقی به فضل اله نراقی معاون التجار سال مبنی بر اتفاقاتی که در نراق رخ داده سپاس گزار می باشد .

۹۹/۰۱/۰۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook