سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به نراق : بدست جناب مستطاب اجل اکرم افخم آقای معاون التجار(فضل اله نراقی)ملاحظه نمائید
برادر عزیز بهتر از جانم آقای معاون التجار(فضل اله نراقی فرزند محمد جواد) که الهی بسلامت و عین عافیت بوده باشید .

اگر از احوالات اینجانب خواسته باشید صحیح و سالم هستیم ملالی نداریم سَوای دوری شما که آنهم به خیر و خوبی دیده شود . دو بار(وسایل) به  رضای غفار(رضا فرزند غفار) دادیم آورد ، چونکه بارهایش را بار کرده بود تو بارهایش انداختم زمین و این بارها را بار کردم آورد .
از روی آن بارهای تجارتی کرایه به او بدهید بار یکقِران(یکای پول ایران در دوران قاجاریان) هم علاوه به او بدهید دو بارش سی شاهی(شاهی واحد شمارش دینار و هر پنجاه دینار برابریک شاهی) حَمالی دادم به رضای غفار بدهید .

آقا میرزا عباس(میرزا عباس مهدوی فرزند فضل اله معاون التجار) را دعا برسانید . اهل خانه را دعا برسانید . عمه را از قول ما سلام برسانید . آقا محمد را سلام برسانید . اهل خانه شان را از قول بنده به یک یک دعا برسانید .
مُهر : عبده حبیب اله
29 رجب 1334(برابر 11 خرداد 1295)

توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق :

هر۱۰ دینار را صَنار و هر۵۰ دینار را ده شاهی و دو عدد ده شاهی یا ۲۰ شاهی را یکقِران و هر یک و نیم قِران را ۳۰ شاهی می گفتند .
برای یک بار انتقال اجناس توسط مُکاری یکقِران یا بیست شاهی و برای دو بار انتقال کالا یک و نیم قِران یا سی شاهی پرداخت می کردند . 

سایت سلحشوران شهر نراق ؛ از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی ارسال بار و وسایل به وسیله مُکاری ها از قم به نراق جهت فضل اله نراقی معاون التجار قدردانی می نماید .

۹۹/۰۱/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook