سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خاطره ای از دبستان فاضل نراقی کهن شهر نراق

چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۵۵ ب.ظ

 اینجانب از سال ۱۳۳۳ الی ۱۳۳۹در دبستان فاضل نراقی شهر نراق دوران ابتدائی را به تحصیل اشتغال داشتم که در این زمان زمینی در کنار دبستان توسط حاج احمدخان امینیان اهدا شد و دبیرستان سه کلاسه افتتاح گردید و به نام دبیرستان امینیان نراقی نامگذاری شد و سه سال دبیرستان را هم در آنجا گذراندم .

خاطرات زیاد و فراموش نشدنی دارم که از آن جمله بخاری های هیزمی بود که روی آن شن ریخته بودند و ما برف ها را می آوردیم روی آن سنگ ها می گذاشتیم و چون سریعاً بخار می شد و هوا را مرطوب می کرد خوشحال می شدیم .

بعدها هم بخاری های هیزمی با بخاری نفتی (مارک فرکار) جایگزین شد و روزی سه لیتر سهمیه نفت داشت .روزهای سرد که بالاجبار بایستی شیر نفت را بیشتر باز می کردیم نفت زود تر تمام می شد و شاگردان باید از جیب خودشان نفت می خریدند و منبع بخاری را پر می کردند.

در آن موقع سازمانی بود به نام (اصل۴) که در سال یکی دو نوبت ماشین این موسسه که در واقع سینمای سیّار بود به نراق می آمد و در انتهای راهرو دبستان پرده نمایش نصب می کرد و فیلم های مستند به نمایش می گذاشت.
در تابستان هم آموزگاران انتهای همان راهرو را با نیمکت ها سکو(سِن نمایش) درست می کردند تا نمایش اجرا شود و اهالی نراق می توانستند تماشاگر باشند .
 چون آن زمان بلندگو در نراق نبود از طریق بلندگوی رادیو صدایشان پخش می شد.

جشن های ملی و مسابقات والیبال هم که بین تیم های نراق و دلیجان برگزار می شد در حیاط دبستان اجرا می گردید و یادم هست یکی از معلمین به طور جدی می گفت به جای اینکه ما برویم دلیجان و یا دلیجانی ها بیایند اینجا می توانیم یک زمین والیبال درست کنیم و زیر آن بلبرینگ بگذاریم هرموقع دلیجان مسابقه داشتیم زمین را هول بدهیم ببریم دلیجان و یا بلعکس که اطمینان دارم خالی از شوخی می گفت چون سال های بعد وسیله نقلیه زیاد شد و به سهولت می شد بین آن تردد داشت و خاطرات بسیار دیگری که اکثر عزیزان در دوران تحصیل دارند.

در ضمن یاد تمامی عزیزانی را که سِمَت مربی بر من داشتند گرامی می دارم و برای درگذشتگان طلب آمرزش و برای بقیه سلامتی و خیرعاقبت آرزو دارم :

آقایان :
محمد رئوفی ،خسرو اورمزدی خرمشاهی،قدرت اله عامری ،سلطانعلی غفاری ،ابوالقاسم سلیمی،علی اکبر غفاری،علیرضا طبیب زاده،علی اکبری،علیرضا عابدینی،مهدی عسگری درمنکی،احمد امیری،رحمانی،مرتضی رادفر،علی اصغر صدرالدینی،فضل الله شهیدی،احمد روحانی،غلام طالبی،سید احمد جوکار،حسین اشرفی ،هدایت الله رحیمی،سید حسین موسوی،سید ماشااله هاشمی،سید مصطفی هاشمی،حسن غفاری،حبیب اله تیموری، سید مهدی غفاری،مرتضی جعفری،سیدعلی جلالی و عزیزان دیگر .

راوی : سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود

۹۹/۰۱/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook