سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

غلامرضا حیدری نراقی جانباز نبرد فاو عراق

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳ ب.ظ

شدت جنگ عراق بر علیه ایران شدت گرفت و رهبر کبیر انقلاب سید روح اله خمینی(ره) از جوانان درخواست نمود جبهه ها را پر کنند .
غلامرضا حیدری متولد 1348 با جمعی از جوانان نراق که تازه وارد 16 سال شده بود همه آمال و آرزوها را رها کرده و به ندای هل من ناصر رهبر انقلاب لبیک گفت .

آنان لباس رزم بسیج را برای دفاع مقدس از آب و خاک و دین پوشیدند و نراق را به سمت سرحدات استان خوزستان ترک گفتند . حضور این جوانان در تاریخ حماسه آفرینی مردم این دیار ثبت شد و همچنان باعث مباهات هستند .

پدر غلامرضا به نام حاج غلام محمد حیدری فرزند کربلایی علی از انقلابیون مشهور نهضت امام خمینی(ره) در نراق بود که در اکثر راهپیمایی ها بر علیه حکومت پهلوی شرکت داشت . روزی هم که نیاز شد از انقلاب دوم پشتیبانی کنند کفن پوشان در صفوف ابتدایی نراقی ها به مقابل لانه جاسوسی تهران آمد و مشت های خود را در مقابل امپریالیست امریکا گره زد و بر سرشان فریاد بر آورد . وی سرانجام تاریخ تاریخ 10 مرداد 1395 بدرود حیات گفت .

غلامرضا حیدری جوان پاک طینت در سنین پایین سه مرحله شجاعانه وارد نبرد با دشمن قدار بعثی شد . طی پدافندی عملیات والفجر هشت و فتح فاو عراق تاریخ 29 بهمن 1364 در بندر فاو از ناحیه سینه ، چشم راست و زانوی راست مجروح گردید . بعد از معالجات ابتدایی در بیمارستان صحرایی فاو به بیمارستان شهید بقایی اهواز منتقل و بعد از طریق هواپیما به تهران انتقال و در بیمارستان شهید فیاض بخش شماره 2 به مدت یکماه بستری و معالجه گردید . او از جانبازان 10 % دفاع مقدس می باشد .

غلامرضا دست از آرمان و اهدافش بر نداشت و در زمستان سال 1365 در عملیات کربلای 4 در شلمچه و سپس اسفند 1366 در پدافندی عملیات والفجر 10 در جبهه حلبچه عراق به جانفشانی هایش ادامه داد . اعزام های نامبرده از طریق بسیج سپاه شهرستان محلات صورت گرفت و در گردان ولیعصر(عج) سازماندهی گردیده بود .

از غلامرضا حیدری و همرزمانش بابت حفظ کیان دین و مملکت سپاس گزاریم .

۹۹/۰۲/۰۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook