سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بسیجیان شهید نراق الگوی رفتاری دیگران بودند

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸ ب.ظ

سلام به شهیدان زنده که تکلیف رساندن پیام خون شهیدان را به نسل های آینده خوب ایفا می کنند و زینب و سجادگونه در راه مبارزه با جهل و نادانی ، راه شهیدان را ادامه می دهند.

به یاد چهارشهید نراقی عملیات فتح المبین : سید غلامضا باشی ، عبداله محمودی ، ابوالفضل بیابان گرد و مهدی عباسی که مظلومانه مانند سالار شهیدان حسین بن علی(ع) در شرق کربلا نرسیده به شهر شوش با نثار جانشان خود را به کاروان امام رساندند .

اوایل سال 1360 از تهران به نراق عزیمت کردم ، محمدرضا بخشی(شهید) دستم را می گرفت و می برد نزد دوستان و منازلی که عزیزان بسیج و این شهیدان معمولاٌ یکدیگر را ملاقات می کردند . از آنجا که یک رزمنده 12 ساله بودم برایشان تعجب داشت که چه طور من را تو جبهه راه دادند و هر کدامشون به نوعی سؤال پیچم می کردند .

آنها بزرگتر از من بودند منم خجالت می کشیدم وجواب های کوتاه می دادم و بقیه آن را محمدرضا بخشی برایشان توضیح می داد . توی این چند ساعت، بدلیل اینکه تازه با آنها آشنا شده بودم، خیلی به چهره آنان دقت می کردم، رفتارشون بوی بهشت می داد ؛ خیلی صمیمی، مهربان، با تواضع، دوست داشتنی بودند .

احترام به همدیگر، عشق به یکدیگر، آرام صحبت کردن، همه چیز را برای یکدیگر خواستن خلاصه در این دو شب نمونه های ایثار و از خودگذشتگی عملی برایم معنا پیدا کرد . بعد آنان اواسط سال 1360 در ساختمان بسیج استقرار یافتند . گویا آنها انتخاب شده بودند تا باعث هدایت و الگویی برای ما باشند مانند سردار کاروانشان .

 

 راوی : حسن حیدری فرزند علی اهل شهر نراق 26 مهر 1395

۹۹/۰۲/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook