سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

نجمه خانم بانی احداث شهرک فاضل نراقی

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۳۹ ب.ظ

حاجیه نجمه خانم اصالتش مربوط به خراسان است ولی چون با آقای رضاخان امینیان فرزند غلامحسین نراقی معاون الممالک ازدواج نمود و به رسم قدیم و تبعیت خانم ها از آقایان نام خانوادگی امینیان را برای خود انتخاب نمود . پدر نجمه خانم به مُعزالتجار ملقب بود .  

وقتی بیابان های حومه مزرعه شریف آباد و پای کوه سترک اُل توسط نجمه به زیر کشت و زرع و آبیاری رفت به نجمه آباد یا نجم آباد مشهور گردید . بعدها اسامی دیگری از این منطقه آبادشده سر زبان های نراقی ها بود که اکثرا به بیل آباد و امین آباد خطاب می گردید . هنوز هم نراقی های ساکن کشور  وقتی یاد نراق می کنند در سر یاد باد خنک منطقه می کنند و می گویند : کی می شه بریم نراق یه شکم باد بیل آباد بهمون بخوره جیگرمان حال آد  .

از سال ... که نجمه خانم و فرزندان زمین های بیل آباد را بلوک بندی و به اهالی فروختند شهرک جدید و وسیعی راه اندازی شد که شهرداری نام فاضلین نراقی یا فاضل نراقی را برای آن انتخاب و تابلوی راهنمایی نصب نمود . طی ... سال شهرک فاضل از محله های پُر سکونت و پُر تردد شهر نراق محسوب می شود .

بانوی مومنه و پرهیزگار حاجیه نجمه امینیان متولد سال 1328 قمری(1289 شمسی) بود و تاریخ 15 شهریور 1366 در سن 77 سالگی بدرود حیات گفت .
 

شادی روح پاک و بلندش صلوات
۹۹/۰۲/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook