سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سی و سه سال از شهادت مدافع راستین ولایت و کشور پاسدار جعفر کمره ئی نراقی می گذرد ولی تا کنون  از همسرش بانوی مومنه و فداکار سرکار خانم معصومه رعیتی نامی عنوان نشده و یا فضائل معنوی و منزلت مشارالیها اجازه نگارش به راویان را نداده است .

خانم رعیتی سال 1346 در تهران متولد شد . پدرش آقای حسن رعیتی فرزند حبیب و مادرش خانم صنعت طحانی فرزند حسن از اهالی شایسته و قابل احترام شهر نراق هستند .
خانم معصومه و جعفر تاریخ 16 تیر 1365 عقد رسمی نمودند و نامزدی آنان کمتر از 10 ماه نکشید که تاریخ 11 اردیبهشت 1366 توسط نا امن کنندگان کردستان یعنی نادانان حزب منحله دمکرات در نوار صفر مرزی سردشت رادمرد جعفر کمره ای در راه ثبات و حفظ منطقه کردستان به شهادت رسید و دشمن داخلی باعث قطع زندگی زیبای این زوج جوان گردید . 

پس از تمنای صورت گرفته سرکار خانم معصومه  رعیتی از سجایای اخلاقی شهید جعفر کمره ئی مطالب با اهمیتی نگارش نمود که از ایشان سپاس گزاریم :

بسم رب الشهداء و الصدیقین
سخن گفتن از شهدا کار سختی است ، سخن از فرشته های زمینی که چند صباحی در این دنیای خاکی زیستند و نور وجودشان گرمابخش انسان های دیگر شد ، براستی که شهدا شمع محفل بشریتند . شهید جعفر کمره ای  فوق العاده ولایت محور و گوش بفرمان امام خمینی(ره) بود . بر این اساس در وصیتنامه نوشته :

" سلام مرا به رهبر عزیزم و نور چشمم برسانید و بگویید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد و با خدا پیمان می بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین علیه السلام همراه باشم و سنگر او را خالی نکنم تا هنگامی که همه احکام اسلام در زیر پرچم اسلامی امام زمان(عج) به اجرا درآید . "

جعفر نیز به خانواده اش علاقمند بود اما عشق به ولایت و استقرار و استحکام حکومت اسلامی برای او والاتر بود .ایشان فردی خودساخته بود و به گفته خودش تلاش زیادی برای خودسازی کرده بود. وی  مصداق آیه شریفه " أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ" بود .

بدون اغراق می توان گفت صفات متقین که در کلام حضرت علی(ع) آمده در او به منصه ظهور رسیده بود.نجابت ، اصالت ، خوشرویی و مهربانی ازمشخصه هایی بود که در اولین نگاه به او جلب توجه می کرد.

نور ایمان از قلب او روی چهره اش هم اثر گذاشته بود . به واجبات دینی درهر درجه ای اهمیت خاص می داد . مثلا می گفت هر وقت برایم نامه می آید اگر پشت صفحه سفید باشد و جا داشته باشد همان موقع جواب نامه را می دهم چون جواب نامه واجب است. توکل به خدا ، تواضع و فروتنی ، اهمیت به لقمه حلال از دیگرصفات برجسته ایشان بود .

رعایت پوشش و حجاب برای جعفر اهمیت ویژه ای داشت و در وصیتنامه شان هم به آن تاکید کرده و نوشته :
" از همسرم و خواهرانم می خواهم که مرا ببخشند و حجاب خود را حفظ کنند که حجاب تو رنگین تر از خون سرخ من است . "

از زحمات و رنج هایی که در معرکه جنگ و جبهه متحمل شده بود سخن نمی گفت ولی فقط خدا می داند که بر او چه گذشت و این خود حکایت از مظلومیّت ایشان دارد . بار الها  ما را شرمنده شهدا قرار مده

راوی : معصومه رعیتی فرزند حسن اهل شهر نراق اردیبهشت 1399

۹۹/۰۲/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

۲۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۸:۵۵ سید موسی موسویان
خدا رحمت کند مادر شهید بزرگوار این خانواده محترم انقلابی. بحق فرزندان ایشان در هر جا نماینده خوبی از شهید بزرگوار خود هستند. خانواده شهید کمره ای از انگشت شمار خانواده شهدایی هستند که در راه شهید خود ثابت قدم مانده اند . ان شا اله عاقبت بخیر شوند
سلام و عرض ادب و قبولی طاعات و عبادات همشهریان عزیز و همچنین سرکار خانم رعیتی و بخصوص دست اندر کاران سایت سلحشوران شهر نراق


سر شهدا را عاشقان و محبان حسین (ع) می دانند و بس.

مادران و همسران و فرزندان شهدا نمونه بارز صبر و استقامت و بردباری و ولایت مداری هستند.
نباید از یاد ببریم که امروز هرچه در این کشور و نظام اسلامی داریم از برکت وجود ایثار شهدایی است که در دامان مادرانی مومن وقهرمان پرور رشد یافتند وبا دعای خیر ویاری همسرانی فداکار در صحنه نبرد با کفر حماسه آفریدند.

و به فرموده ی رهبر عزیزمان :
بازماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه، مادر و پدر و همسر و فرزندان شهیدان، در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالی‌ قدر قرار دارند.

خانم رعیتی یکی از از هزاران همسر شهدا ی است که امروزه با زنده نگه داشتن نام و یاد و راه شهدا در مسیر انقلاب تلاش میکنند و امیدوارم سالم و عاقبت بخیر باشند.

و امیدوارم خداوند همه ی دوست داران شهادت را به قافله ی شهدا برسانند.

وَ أَسْأَلُکَ أَنْ تَجْعَلَ وَفَاتِی قَتْلا فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رَایَةِ نَبِیِّکَ مَعَ أَوْلِیَائِکَ
متاسفانه پدر همسر شهید به تازگی فوت شدن برای ایشان هم دعا و فاتحه بخوانید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook