سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

....آقا سید اکبرنراقی و زوجه او مسماه به معصومه خانم بنت آقا سید باقر من القصه به آقا سید نصرالله ولدالصدق آقا سید باقر همگی و تمامی یکدانگ از جمله ششدانگ از یکدرب خانه مشهور به خانه آقا سید اکبر واقعه در لب رودخانه
حدّی به خانه ورثه آقا صادق صابونی و
حدّی به خانه حاجی صادق و
حدّی بباغچه بهرام و
حدّی به شارع
بانضمام توابع و لواحق از بیوتات و ممر و مدخل و مشاع و دو باغچه بقدرالحصه به ثمن پانزده تومان رایج سلطان اشرفی ...... فی عددی یکتومان و هیجده نخود الا دو برنج مبایعه صحیحه شرعیه مشتمله بر صیغه عربیه و فارسیه و وجه مرقوم تمام و کمال از دست مشتری به دست بایعان رسید و به وصول آن اقرار و اعتراف آوردند . و مشتری نیز در خانه مرقوم تصرف مالکانه و مستحقانه نمود کتصرف الملاک فی املاکهم و ذوی الحقوق فی احقاقهم و الیوم یکدرب خانه مرقوم حق طلق مشتری مزبور است و احدی را در آن حقی و بهره و نصیبی باقی نیست و این چند کلمه بر سبیل قباله نامچه قلمی گردید که عندالحاجه حجت شرعی بوده باشد .
و کان ذالک فی بیست و پنجم شهر رجب المرجب سنه ۱۲۷۸
25 رجب 1278(برابر 6 بهمن 1240)
مبیع مسطور متن کائناً ماکان بعنوان مبایعه لازمه صحیحه شرعیه بالمناصفه انتقال شرعی یافت به عالیحضرت استاد آقاجانی خلف صدق استاد عبدالکریم و عالیحضرت خیرالحاج حاجی محمد جعفر خلف مرحوم آقا منصور بیک نراقی صباغ نراقی به مبلغ موصوف در متن و مبلغ نیز واصل و عاید گردید .
تحریرا فی ۲۵ شهر شعبان سنه ۱۲۷۸
25 شعبان 1278(برابر 6 اسفند 1240)
قد اعترف بالانتقال کما رقم
مُهر عبده برات ابن میرزا محمد
مُهر عبده الراجی محمد حسین
مُهر عبده عبدالباقی ابن علینقی

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد گرانقدر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی سند فروش خانه در بیش از یک قرن و نیم سپاس گزار می باشیم .

۹۹/۰۴/۰۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook