سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

یکشنبه تاریخ 7 تیر 1360 مصادف با 25 شعبان 1401 بود که متوجه فاجعه بزرگ شهادت بزرگان و عزیزان در  محل حزب جمهوری اسلامی  در سرچشمه تهران شدم .

شنبه 6 تیر 1360 که آقای خامنه ای ترور شد انتهای شب در منزل علی اصغر آقا زمانی نراقی بودم و قرار بود روز بعد همدیگر را دوباره ببینیم و در خصوص کارهایی که ایشان پی گیر آن  بود راهنمایی بگیریم و هیچگاه دست تقدیر اجازه نداد و در یک اقدام تروریستی جان به جان آفرین تسلیم کردند .

بهر حال یاد ‌و‌ خاطره آخرین سفر گروهی با این عزیزان عبرت آموز بود . سال 1356  در زادگاه آقای آقا زمانی در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان و از آنجا به شهر رضا اصفهان عزیمت کردیم و یک هفته این سفر گروهی طول کشید و لحظه به لحظه آن فراموش نشدنی می‌باشد .


مردانی مومن و متدین و با صفا و با وفا که همه عشقشان اعتلا ایران و حاکمیت دین خدا در چهره های مصمم آنان متبلور بود .
چهار دسته گل محمدی  : جواد مالکی قمی برادر بزرگتر و حبیب مالکی قمی برادر کوچکتر و حسن اجاره دار و علی اصغر آقا زمانی نراقی  هیچ گاه از یاد و خاطره دوستانش فراموش نمی‌شود و زنده و جاوید باد یاد و خاطره آن چهره‌های ماندگار و فداکار .

و عجب حکمتی بود که با ندانم کاری و ساده اندیشی و بالا نبودن ضریب امنیتی و حفاظتی و بی تَجربگی  امت اسلامی این عزیزان را  از دست داد و هر سال در  7 تیر  روزی غم انگیز ترین روز زندگیّم می‌باشد .
حسن اجاره دار و علی اصغر آقا زمانی نراقی و مالکی‌ها هر کدامشان یک وزنه اجتماعی  بودند و دستم به قلم نمی رود که بخواهم در رثای آن بزرگان مطالبی را نگارش کنم و عجیب است دیشب خوابم نمی‌برد که چه غفلت بزرگی رخ داد و ایران اسلامی از وجود آن بزرگان محروم ماند ، در راس آنان شهید مظلوم  آیت الله دکتر محمد حسین بهشتی .

grave shahid

روحشان شاد باد و یا و خاطره آنان جاوید و امید است آمال و افکار و اندیشه های  آنان به فراموشی سپرده نشود .

راوی : آقای علی کریمی اهل بیاَرجمند شهرستان شاهرود استان سمنان 7 تیر 1399

۹۹/۰۴/۰۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook