سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

و بعد  حضور یافت در محضر شرع مطاع عزت شعار آقا غلامحسین قجری دارای شناسنامه شماره ... صادره از نراق خلف مرحوم آقا باقر نراقی و به مبایعه صحیحه شرعیه قطعیه اسلامیه بیع نمود و بفروخت به عالیشان آقا نظرعلی دارای شناسنامه شماره ... خلف مرحوم آقا حسنعلی ... همگی و تمامی نصف از یکدرب حصار واقعه در مزرعه حسین آباد بانضمام نصف از یکدرب کول مخروبه واقعه در حصار مزبوره که نصف همان حصار و کول مالکی مشتری و غلامعلی اخوی بایع است و حدود حصار مزبور از یکطرف به حصار ورثه آقا محمد جواد رئیس(میرزا محمد خان تیموری ملقب به محمد جواد رئیس کارمند اولیه پُست نراق) است و سه طرف دیگر به ماهور و صحرا است با ممر و مدخل و غیره به مال المبایعه یازده تومان وجه نقد که عبارت از یکصدو ده ریال معمولی رواج است و مال المبایعه مرقوم تاماً کاملاً از طرف مشتری مرقوم واصل و عاید بایع مذبور گردید . یارات سیما خیارالغبن ولو کان فاحشا بل افحش ولو به ضعف الثمن و سایر شروط در مبایعه مسطوره از قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف و اخذ و استرداد مال المبایعه معمول و مرعی گردید و مبیع مسطور برملکیت مشتری قرار و استقرار یافت به نحوی که ادعای مالکانه مستحقانه نمود و عقد مبایعه صحیحه شرعیه با شرایط و ارکان خالی از نواقص و بطلان واقع و جاری شد و اسقاط کافه خیارات موجبه فسخ سیماً خیارالغبن ولو کان فاحشاً بل افحش ولو به ضعف الثمن مال المبایعه بوده باشد با اسقاط کافه خیارات محتمله و متصوره بر وجه لزوم شرعی مجری و مرعی گردید پس...علیهذا تمامی مبیع مسطور حق صرف مشتری مرقوم است و ضمن العقد لازم الزام شرعی شد بر بایع مرقوم که چنانچه‌الی پنجاه سال دیگر فسادی در مبیع مسطور ظاهر شود علاوه بر رد ثمن مال المبایعه که بر عهده بایع است که از غرامات و خسارات و بطلان برآید .
 تحریراً فی چهاردهم رجب 1356
14 رجب 1356(برابر 29 شهریور 1316)
امضاء غلامحسین قجری

از آقای حاج علی اکبر رضایی فرزند نظر از بابت ارائه تصویر متشکریم.

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد گرانقدر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی فروش حصار و کول در مزرعه حسین آباد نراق سپاس گزار می باشد .

۹۹/۰۴/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook