سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

عشق قفل ساز نراقی به اباعبدالله الحسین(ع)

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹ ب.ظ

نزدیک به یک قرن قبل مردى از اهالى کهن شهر نراق به عشق زیارت  اباعبدالله الحسین علیه السلام و پدرش علی بن ابیطالب علیه السلام گیوه بر پا کرد و توبره بر دوش کشید و پیاده و سواره راهى سفر پر مخاطره عراق گردید .

مرحوم کربلایی علی کرباسی

منزل به منزل و روستا به روستا و شهر به شهر  مسیر را طی  کرد و هر کجا پول و مایحتاجش تمام می شد همانجا اتراق نموده و با تعمیر قفل و کلید منازل و مغازه های  مردم پولی در آورده و راه دشوار و پُر مخاطره را ادامه داد .
یک سال طول کشید تا استاد على کرباسى فرزند على اکبر از نراق به نجف و کربلا عزیمت  و پس از زیارت قبور عتبات عالیات از عراق به نراق بازگشت و مورد استقبال خانواده و اهالی نراق قرار گرفت .

سال های بعد جنگ عراق بر علیه ایران تحمیل شد و فرزندانش  حسین و حسن کرباسی آن راه را همراه با مبارزه با دشمن هموار کردند .

حسین در چندین نبرد با بعثی ها شرکت داشت و در عملیات های رمضان و کربلای 5 مجروح و به خیل جانبازان پیوست و تاریخ 19 آبان 1392 بدرود حیات گفت .

شهید حسن کرباسی

حسن کرباسى که طلبه حوزه علمیه بود نداى هل من ناصرا ینصرنى رهبر انقلاب آیت الله خمینى (ره) را شنید و به آن پاسخ مثبت داده و روانه جبهه شد . ایشان در آخرین اعزامش تاریخ ٢١ فروردین ١٣۶٥ در پدافندى عملیات والفجر ٨ در بندر فاو عراق پس از خلق حماسه جاودان شهادت را در آغوش گرفت . 

استاد على که به شغل شریف تعمیر قفل و کلید مشغول بود  و همسر مومنه اش خانم عزت صادقى فرزند حسینعلى  عاشقانه بر شهادت جوان رعنا و ١٧ ساله خود صبر پیشه کردند.
استاد کرباسی اوایل دهه 60 خادم مسجد جامع نراق بود و با رزمندگان انس داشت و در مقطع دفاع مقدس در سرحدات جنوب  جهت بازدید به جبهه رفت  و ضمن تشویق رزمندگان آذوقه هاى اهدایی مردم فداکار را تحویل آنان داد.

 

شادی روح پاک مرحوم علی کرباسی و همسر و دو فرزندش صلوات

۹۹/۰۴/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook