سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حاضر دارالشرع انور گردید عالیشان آقا میرزا غلامحسین ابن‌مرحمت شان آقا میرزا ابوالقاسم‌ آقاجان نراقی درحالت مایصح عندالاقاریرالشرعیه وبالطوع والرغبه دون الاکراه والاجبار و صلح صحیح شرعی نمود به فرزند ارجمند صلبی خود و هو قاسم خان همگی و تمامی یکدرب محاط(محصور) علیه باغ مُعنب(انگور) و مشجر(درختان میوه) واقعه در دشت علیای قصبه نراق که محدود است به حدود اربعه .
حدّی به باغ علی ملا حسین
حدّی بباغ ورثه نعمت
حدّی به شارع
حدّی بکوچه

با کافه ملحقات شرعیه و منضمات عرفیه از اشجار و اعناب و عن الجوز(بادام) واللوز(گردو) دون استثناء شیئی ذکرام لم یذکر و سمی ام لم یسم به ثمن و مال المصالحه مقدار و موازی صد دِرم به وزن شاه نمک آران و صد دینار نقد پول سیاه معمول علیه و رایج ایران و صیغه جاری شد و شرائط صحت بعمل آمد و مال المصالحه را نقداً ادا فرمود الیوم بمقتضای مارقم کل مصالح عنه حق صرف و ملک طلق مصالح له است و عقد مصالحه صحیحه شرعیه مشتمله به جمیع شرایط و ارکان و خالیه از نواقص و بطلان بینهما جاری شد .
وکان ذالک التحریر فی دوم شهر شوال المکرم سنه 1330
2 شوال 1330(برابر 23 شهریور 1291)
اعترف بما رقم فیه لدی حره الخاطی 1330
مُهر یا امام محمدتقی

بازخوانی پشت سند :
حضور رسانید عالیجاه آقا میرزا قاسم خان الن آقا میرزا غلامحسین نراقی مصالح له مرقوم درظهر و مصالحه شرعیه نمودند به عالیشان سعادت نشان آقا نظرعلی خلف مرحوم آقا حسنعلی خرنقی همگی وتمامی مصالح مرقوم در ظهر را با جمیع ت ابع و لواحق بدون استثناء شیئی در آن به مال المصالحه مبلغ ده تومان وجه نقد رایج المعامله ایران و صیغه مصالحه جاری شد ‌و مال المصالحه را مصالح مرقوم اخذ و قبض شرعی داد .
بتاریخ شهر ربیع الثانی 1341
1 ربیع الثانی 1341(برابر 29 آبان 1301)


از آقای حاج علی اکبر رضایی فرزند نظر از بابت ارائه تصویر متشکریم.

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد گرانقدر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی فروش باغ در بیش از یک قرن گذشته سپاس گزار می باشد .

۹۹/۰۴/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook