سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

و بعد باعث‌ بر تحریر و ترقیم‌ این کلمات شرعیه الدلالات آنستکه حاضر گردید آقای آقا علی خان ابوالحسنی دارنده شناسنامه شماره یک صادره ازنراق فرزند مرحمت شان آقا میرزا فرج الله و بعدالحضور بیع نمود و بفروخت بمبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه قطعیه به  عالیشان آقا کربلائی خداداد پنبه زن نراقی دارنده شناسنامه شماره ... صادره از نراق فرزند مرحوم‌ باباکریم نراقی همگی و تمامی یکباب محفوره مخروبه(چاه آب خراب شده) که مشهور است به کَنده قاش زرد شهره با سهمیه مرتع آن به نوعی که بایع متصرف بوده محدود است از یکطرف به رودخانه خَرنَق و از طرف دیگر به کوه کاه گندم و از طرف دیگر به .... صالح آباد شهره به مال المبایعه مبلغ شصت تومان که عبارت از ششصد ریال وجه نقد و مال المبایعه نقداً واصل و عاید بایع مرقوم گردید .
و بایع مزبور مبیع منظور را که عبارت از یکباب محفوره مخروبه میباشد از یَد تصرف خود اخراج و به تصرف مشتری مرقوم داد و او نیز در مِلک خود تصرف مالکانه نمود کتصرف الملاک فی املاکهم الیوم به مقتضای مارقم کل مبیع موصوف حق صرف و ملک طلق مشتری معلوم است و احدی را به هیچ وجه من الوجوه در مبیع حقی و بهره ای باقی نیست و صیغه مبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه قطعیه مشتمل به جمیع شرائط و ارکان خالی از نواقص و بطلان سیماً خیارالغبن ولوکان فاحشاً و ضامن درک شرعی شد بایع نامبرده ‌که چنانچه از تاریخ ذیل الی پنجاه سال دیگر فسادی در مبیع منظوریه پیدا شود بنوعی از عهده برآید که دیناری خسارت به مشتری مرقوم‌ وارد نیاید ، بینهما نهج‌ شرع جاری شد .
و کان ذالک تحریر بتاریخ چهاردهم آذرماه یکهزارو سیصدو بیست و هشت شمسی
14 آذر 1328
 امضاء علی ابوالحسنی(علی خان ابوالحسنی فرزند فرج اله ابن اسداله نایب الحکومه و کدخدای نراق)

حاشیه سند :
اقرار بمراتب متن نمود احمد فروغی(فرزند غلامرضا)
اعترف بما رقم قَوام مهدوی(فرزند سلیمان)

از استاد گرانقدر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی سند  فروش مِلک محفوره در نراق سپاس گزار می باشیم

 

۹۹/۰۵/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook