سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

چتربازی شبانه

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۲۹ ب.ظ

آموزش و پرورش تن برای نظامیان مورد نیاز است . قرار بود ۶ فروند هواپیما چتر بازی شبانه انجام دهند. هر هواپیما ۵ نفر چتر باز داشت و منطقه پرش ما بین اصفهان و یزد بود.محل فرود چتر بازها را در روز با دود غلیظ و در شب با درست کردن آتش علامت گذاری و آن را آلفا نامگذاری می کردند. می بایست اولین پرواز در منطقهِ آلفا فرود می آمد.قرار بود که پنج بار روی منطقه پرش دور بزنیم و هر بار یک نفر چتر باز بیرون بپرد.

پس از اینکه تمام چتربازها پریدند در اصفهان فرود آمدیم.چتر بازها جزء تیپ هوابرد شیراز بودند و مقرر بود آنها را به شیراز انتقال دهیم . جمعا ۳۰ نفر چترباز داشتیم.وقتی مسئولین زمینی رفته بودند چتر بازها را بیاورند ملاحظه می کنند ۵ نفر آنها نیستند . بعدها معلوم شد یکی از هواپیماها نقطه آلفا را اشتباهی گرفته و چوپانی آن شب در همان نزدیکی آتش روشن کرده بود که چای بخورد و خلبان هواپیما فکر کرده بود  آنجا منطقه آلفاست و  ۵ نفر چتر باز در منطقه آتش چوپان فرود آمده بودند که بعد آنها هم به ما پیوستند.

راوی : مهندس پرواز ، بازنشسته نیروی هوایی ارتش ، آقای نوروز علی آقایی فرزند علی اکبر اهل شهر نراق

۹۹/۰۵/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook