سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ روز با اهمیت ورود اسرای جنگ تحمیلی به ایران است . به این مناسبت هر سال در مرداد ماه مراسم جشن و شادی و سرور بر پا می گردد .

 

به همت جناب سرهنگ مهدی نباتی فرمانده سپاه ناحیه دلیجان و مساعدت سروان غلامحسین اسدالله فرمانده بسیج ثارالله بسیج شهر نراق مراسم دورهمی و مرور خاطرات آزادگان سرافراز شهرستان های محلات ، دلیجان و شهر نراق پنج شنبه تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ در خانه پدری حاج احمد ابوالحسنی برگزار گردید .
 حاج احمد ابوالحسنی چند سال مراسم سالگرد ورود آزادگان را در تهران برگزار می نمود ولی به درخواست علاقمندان این مراسم در زادگاهش نراق برگزار شد .

 

خانه آقا علی خان ابوالحسنی نایب الحکومه نراق  که اخیرا توسط خاندان معزز بازسازی و به شکل زیبا و مطلوب رسیده در حیاط بزرگ آن با نماهای دلپسند و دل پذیر با رعایت پروتکل بهداشتی مکان شایسته ای برای مراسم بود .
طلعت خانم محمودی عمه چهار تن از شهیدان محمودی و مادر آزاده ارزشمند در این خانه هشت سال و نیم چشم انتظار بازگشت اسرا و فرزندش ماند و آن را سرنوشت ساز را با مردم جشن گرفت .

قرائت دلنشین با صوت آقای مهدی یوسفی زینت بخش نشست صمیمی بود .

ذاکر اهل بیت آقای  سید حسین جوادی که زخم جنگ بر تن دارد مجری توانمند مراسم بود .

احمد ابوالحسنی آزاده ارزشمند که میزبان مهمانان بود ضمن خیر مقدم به مدعوین از حضور مسئولین و جمع تشکر نمود و به ذکر خاطرات کوتاه پرداخت .

سرهنگ مهدی نباتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلیجان از بانی مراسم و دست اندرکاران با محوریت مرور خاطرات آزادگان تقدیر کرد . به مردم و مسئولین دلیجان و نراق از جمله فرماندار و بخشدار دلیجان خوش آمدگوی نمود . 

عباس باقری اهل شهر نراق چند فراز از خاطرات انباشته شده در سینه اش را بازگو نمود .

عباس ابراهیمی اهل شهر محلات گنجینه ای از خاطرات اسراست که با گفتن خاطرات شیرین و خنده دار باعث شادمانی حضار گردید .

حجت الاسلام سیّد حسن  میر سیّد اهل چشمه علی دامغان و ساکن قم از هم آسایشگاهی اسرا در اردوگاه عراق خاطرات روشنی را بیان داشت که مورد توجه مهمانان قرار گرفت .

محمد بیگی اهل دلیجان عضو فداکار ارتش که روزهای پایانی جنگ به اسارت عراقی ها در آمده بود با تسلط مطالبی از سختی های دوران اسارت و مقاومت اسرا مطالبی اظهار داشت .

حجت الاسلام نورالله محمدی بنچناری امام جمعه نراق از ایثارگری های رزمندگان و اسرا تشکر نمود .
در پایان نیز محمد رسولی مستند ساز  از تهران و هادی عابدی خبرنگار ، عکاس و فعال فرهنگی و  غلامحسین اسدالله فرمانده ستاد حوزه بسیج نراق  به دریافت هدیه مفتخر شدند .

 

انتهای دورهمی و خاطره گویی اسرا با رعایت موارد مورد نیاز بهداشتی شام صرف گردید .

سی امین سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی داشته و از جانباز و آزاده فداکار حاج احمد ابوالحسنی بانی مجلس و دست اندرکاران قدردانی می نماید .

 

 

 

 

۹۹/۰۵/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۴)

با سلام عالی بود سایت سلحشوران علی رغم کارهای شایسته و به هنگام در خصوص اطلاع رسانی چاپ کتاب از نراق تا موصل کم کاری فرمودند
عکسی از مهدی طحانیان ندیدیم
پاسخ:
درود بر شما

آزاده مطرح کشور مهدی طحانیان قول قطعی برای آمدن در دورهمی نراق را داده بود . ایشان ساکن تهران هستند ولی تاریخ 23 مرداد 1399 در زادگاهش اردستان به سر می برد که موقع حرکت به سمت نراق مورد توجه بعضی از اقوام و نزدیکان قرار گرفت که به دلیل وجود ویروس کرونا ضرورت به مسافرت نیست . ضمن اینکه همگان دیدند پروتکل بهداشتی در حین مراسم دورهمی در نراق حکفرما بود .

برای این چهره ارزشمند آرزوی موفقیت داریم و امید است روزی وی را طی مراسم دیگر در نراق ملاقات کنیم .
مراسم جالب توجه ای بود

از سلحشورانی ها متشکریم

این نوع مراسم را ادامه دهید
فقط آقای ترابی با هیچ کس نمیشه عوضشون کرد . معلمی درجه یک . بنازم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook