سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

اعیّاد قربان و غدیر و ماه محرم که می رسد ؛ ناخودآگاه بیاد پرنده خونین بالی می افتم که خون پاکش پهنه آسمان سرزمینم را گلگون کرد . ابر مردی نجیب و دوست داشتنی که فرشته ها بر او غبطه می خورند .
انسان بزرگوار تیمسار خلبان عباس بابایی فرمانده پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان در دوران دفاع مقدس که تاریخ 15 مرداد 1366 مطابق با 10 ذی الحجه 1407 به شهادت رسید .

دوراهی شهادت؛ عباس بابایی ازجنگ تا عرفات/ خلبان تیز هوش و ماهر هواپیمای  F-5/ سخنان رهبرانقلاب درباره شهید بابایی / بوسه پدر شهید بر پای فرزندش+  تصاویر و فیلم - جهان نیوز

یادم هست از طرف شعبه ی جنگ افزار و مهمات هواپیمای اف ۱۴ اصفهان ؛ در پایگاه هوایی بوشهر مأمور بودم . قسمت آلرت (آشیانه ای که هواپیماهای آماده پرواز ؛ با به صدا درآمدن زنگ اسکرمبل ؛ یا همان وضعیت قرمز ؛ بلافاصله از آشیانه بطرف باند پرواز رفته و به قصد شکار هواپیماهای دشمن به پرواز در می آیند ) شهید بابایی به محل استقرار ما می آمد و دقایقی را دوستانه صحبت می کردیم .در موقع رفتن می گفت : بچه ها چیزی لازم ندارید؟ مشکلات معقول و قانونی همکاران را یادداشت می کرد . مطمئن بودیم که او در هر زمان و هر جا حلال مشکلات است .

وجودش مایه ی آرامش و اعتماد به نفس همه همکاران ؛ مردی که قلبش کانون محبت ؛ عارفی که صادقانه دنبال انجام تکالیف بود . اشعه ای از نور محمدی در وجودش شکوفا ؛ خدا را در قلب خود جای داده ؛ و تسلیم حق بود . چگونه به تاریخ پاسخ دهیم ؛ وقتی چنین اسطوره ای ؛ با آن وسعت انسانیت را یاد نکنیم . از روح بزرگ و زیبایش فقط خدا خبر دارد و وصفش در این مختصر نمی گنجد .

شهید عباس بابایی – سایت فرماندهان شهید

 آن طوری که از نیروهای برج مراقبت و خلبانها می شنیدیم ؛ وقتی بر فراز آسمان خلیج فارس پرواز می کرد ؛ و دستور حرکت کاروان شناورهای مختلف را می دادند ؛ او بالای این کاروان بصورت طواف ؛ و تا تنگه هرمز آنها را اسکورت می کرد . بیاد دارم ؛ روز عاشورا بود ؛ تیمسار با چه شکوه و معنویتی ؛ با پای برهنه دنبال هیئت عزاداری پایگاه هشتم ؛ در سوگ سالار شهیدان ؛ چه صادقانه و بی ریا بر سینه می زد و گریه می کرد .
درود به روان پاک شهیدان مخصوصا شهدای شهرستان دلیجان . خدایا عاقبت ما را ختم به خیر کن و مرگ ما را شهادت در راه خودت قرار بده .

راوی : علی حسینی فرزند خلیل اهل شهر نراق

۹۹/۰۶/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook