سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تابستان یکی از سال های جنگ پس از اتمام مرخصی به شیراز برگشتم و خانواده ام در نراق ماندند. پس از ورود به منزل ، نامه ای در خانه انداخته بودند که ساعت ۵ صبح در عملیات حاضر شوم و من هم راس ساعت مقرر در واحد عملیات حاضر شدم .

گفتند که ماموریت مهمی پیش آمده و باید به بندرعباس برویم.ساعت ۶ صبح در بندرعباس فرود آمدیم و پس از پارک هواپیما و پیاده شدن شاهد حضور تعداد از فرماندهان ارشد نیروی دریایی در حضور خلبان عباس بابایی(شهادت 15 مرداد 1366) شدیم که به ما خیر مقدم گفتند و برنامه ماموریت را برای ما تشریح کردند.
فرمانده وقت نیروی دریایی به عباس بابایی گفت که این پرواز احتمال بازگشتش ۱۰ در صد است و بهتر است آن را کنسل کنیم که بابایی گفت‌ خلبانان ما جان بر کف هستند و فکر همه چیزش را کردند. شما اگر نمی توانید ، بگویید که از عهده ماموریت بر نمی آییم .

ما هم از ترس همه لباسمان خیس عرق شده بود و خلاصه پس از تشریح ماموریت همگیِ ما را غرق بوسه کردند و سوار هواپیما شدیم. ماموریت، گشت دریایی بود و هدف پیدا کردن یک فروند کشتی که ۳ فروند ناوچه جنگی برای عراق می بُرد. در ماموریت های معمولی گشت دریایی یک افسر عادی نیروی دریایی با دوربین پیشرفته با ما به پرواز می آمد اما در این ماموریت ۳ افسر ارشد نیروی دریایی با دوربین های پیشرفته با ما همراه شدند.

با توکل به خدا از بندرعباس به سمت آبهای آزاد در خلیج فارس پرواز نمودیم و تا جایی پیش رفتیم که ساختمان های عربستان را به چشم دیدیم .در این هنگام از رادار کیش اعلام شد که دور زده و به سمت کیش ادامه مسیر دهیم و گفتند که ۳ فروند هواپیمای ناشناس شما را تعقیب می کنند، با آخرین سرعت بر گردید. حالا حساب بکنید سرعت هواپیمای جت کجا و هواپیمای گشت دریایی کجا ؟

خنثی کردن عملیات مسلحانه و ربایش هواپیما توسط گروه ضربت :: سلـحــشـوران  شـهـر نــراق

با ترس و لرز ادامه دادیم و هواپیماهای ناشناس نزدیک و نزدیک تر می شدند.جلیقه های نجات را بسته بودیم و با توکل به خدا پرواز می کردیم.در این هنگام صدای مهیبی از هواپیما بلند شد و دود سراسر هواپیما را گرفت.اول فکر کردیم که هواپیما مورد اصابت قرار گرفته و چون هواپیما قابل کنترل بود به قسمت بار رفتیم و مشاهده کردیم که دوربین کمپرسور تهویه هواپیما به علت فشار زیاد منفجر شده و از کار افتاده است.تازه متوجه شدیم که این صدای انفجار توربین سیستم تهویه است .

در این موقع رادار کیش اعلام کرد که آن سه فروند تارگِت اشتباهی بود که به صفحه رادار ظاهر شده بودند شما ادامه مسیر دهید و ما پس از اعلام موفقیت خود در فرودگاه کیش فرود آمدیم و هواپیمای دیگری جایگزین شد.
روز بعد پس از تعمیر هواپیما مجددا ادامه مسیر دادیم و هدف مربوطه را در آبهای نیلگون خلیج فارس پیدا کردیم و موقعیت آن را به پادگان نیروی دریایی اعلام کردیم.به ما دستور فرود در فرودگاه کیش داده شد و هواپیماهای شکاری هدف مربوطه را قبل از اینکه به مقصد برسند به قعر آب های  خلیج همیشه فارس فرستادند و ما صحیح و سالم به شیراز باز گشتیم.

راوی: نوروز علی آقایی فرزند علی اکبر اهل شهر نراق
 

۹۹/۰۶/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook