سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

در عقیدتی سیاسی ارتش در چهار راه قصر تهران سربازی را سپری می کردم . فروردین سال ۱۳۷۷ اواخر خدمت بود که باقیمانده اسرای عراق و ایران همچنان در حال مبادله بودند . در این اثنا مقرر بود خلبان حسین لشکری پس از 18 سال زندان و اسارت در عراق به ایران باز گردد .

به بنده ماموریت دادند تا با حضور در صحنه لحظات ناب تاریخ را به ثبت برسانم . به دلیل مسایل امنیتی با دوربین ارتش به منطقه صفر مرزی قصر شیرین در استان کرمانشاه فرستادند . دو هفته افتخار حضور در نوار صفر مرزی را جهت خدمت گذاری داشتم . حتی یکبار جهت فیلمبرداری وارد خاک عراق شدم که توسط نیروهای عراق گرفتار شدم ولی وقتی متوجه سهوی بودن موضوع شدند و مسئولین ایرانی کمک کردند تا رها شدم .

صحنه های زیبا و گاها تاسف باری در این مدت دیدم از جمله خودکشی چند اسیر عراقی تا کلک های صدام که برای مبادله اسرا از نیروهای مجاهدین(منافقین) و قاچاقچی به جای اسیر جنگی استفاده می کرد .
ولی لحظه ورود خلبان حسین لشکری یک روز رویایی بود که هرگز ابهت و عظمت این مرد وطن دوست ایرانی را فراموش نمی کنم . یک روز هم پس از قرنطینه در هتلی در قصر شیرین در کنارش بودم .

حتی موقع ورود خلبان لشکری عراقی ها صف بستند تا  ایشان به مانند کسی که در حال سان دیدن است از خاک عراق به سمت ایران حرکت کرد و حتی عراقیها به او و مقاومت 18 ساله ایشان ادای احترام نمودند .

حسین لشکری سال 1331 در ضیاءآباد قزوین متولد شد . تاریخ 27 شهریور 1359 و چهار روز به آغاز حمله عراق به ایران مانده بود که هواپیمای وی که برای بررسی شرایط منطقه ماموریت داشت مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبور به خارج شدن از هواپیما شد که نهایتاً در خاک عراق به اسارت نیروی بعث درآمد.

خلبان حسین لشکری پس از 18 سال اسارت روز17 فروردین ۱۳۷۷ آزاد و به ایران بازگشت . لشکری جانباز ۷۰ درصد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ، در بدو ورود در دیدار صمیمانه با فرماندهی معظم کل قوا ضمن تجدید بیعت با معظم له مفتخر به لقب «سید الاُسرای ایران» گردید و سپس در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۷۸ به سرلشکری ارتقاء یافت. حسین لشکری نهایتا تاریخ 19 مرداد 1388 در تهران خلعت شهادت پوشید .

راوی : امید احمدی فرزند علی محمد اهل شهر نراق – مرداد 1399

۹۹/۰۶/۱۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook