سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

قـربان آستان مبارکتان گردم
بعد از حمد و ثنای محبوب آفاق مِن اطاف(طواف بسیار) حوله الاسماء جلّ ذکرهُ الأعلی(یکی از القاب بهاییت)
به عرض آستان مبارک می رساند; چندی است از عرض عریضه و اظهار چاکری ممنوع و محروم و علت این بود که چندی مسافرت به بلوک جاسب(دهستان جاسبِ دلیجان) محض زیارت احبّای الهی و خدمات امریه(یاران بهایی) نموده بود .
و الحمدلله فضل و قدرت الهی شامل و با اکثری از اعاظم علماء و اعیان و کسبه ملاقات و صحبت امریه به میان آمد و نتایج مستحسنه(پسندیده) و فوائد عظیم حاصل و اکثری چون وقت کار و زراعتشان بود خواهش نمودند که در ماه قوس(آذر- نهمین برج فلکی) و بعد مخصوص دوباره به آنجا قصد ملاقات و صحبت ها کامل شود.
امیدوارم طلعت میثاق خودش دستگیری نماید و توفیق و تأکید کند و اسباب فراهم شود. مراجعت از بلوک جاسب خیال مسافرتی به محلات(شهر محلات استان مرکزی) و رباط ترک(روستای رباط تُرکِ دلیجان) داشتم ؛ نمی دانم چه حکمتی در تٵخیر بوده که مبتلا به درد کمر و پهلوها و دل گردیدم بنوعی که شبانه روز دو ساعت آرام و خواب نداشتم و چند نفر حکیمی که در این صفحات بودند و نشر آنچه مداوا و معالجه کردند هنوز رفع نشده و درد باقی است.
و لکن الحمدالله آن شدت و صولتش تسکین یافته، شبانه روزی دو سه ساعت خواب میروم و بدرد و پطاس(گل چاه) در این درد از دواهای دیگر بهتر فایده بخشیده ولی در نراق نیست و از شهرها باید آورد و اغتشاش طرق و شوارع(وزارت طرق و شوارع که به وزارت راه و بعد به وزارت راه و شهرسازی تغییر نام یافت) هم اسباب نیامدن و نرسیدن دوای مزبور است.
علی ایّحال چون دو سه روز است تسکین یافته بخط ...لهذا به عرض این عریضه تصدیق خاطر مهر مظاهر آن وجود است مقدّسه می گردد و رجاء و استدعا دارد اخبارات جدیده منسوب الی الله با سواد الواح منیعه(استوار) بدهید که از هر طرف رسیده باشد مرقوم و ارسال فرمایید و این قصبه نراق را از لحاظ نور محو نفرمایید.
و این ضعفا را در همه وقت مشمول الطاف و الانهایات فرمایید که به توجهات آن ذوات مقدسه قابل خطابات اولوالالباب گشته مزید افتخار و اشتعال و انجذاب عموم باشد. و جمیع احبّای این سامان و بلوک جاسب و اطراف، مخصوص با بنده زادگان با بدیع اذکار و امنع تکبیرات ذاکر و مکبّرند.
باقی عمـــــرکم مطاع و ایام دولـت عزّت مســـــتدام باد بربّ العباد

من الاقلّ الفانی فضل الله نراقـــــے(میرزا فضل الله نراقی فرزند محمد جواد ابن حاج محمد مهدی تاجر نراقی موسوم به معاون التجار) از طرف محفل روحـانی نـــــراق
حدودا سال 1335 هجری قمری

از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه فضل الله نراقی نزدیک به 106 سال قبل سپاس گزار می باشیم .

از جناب آقای حمید سلطانی شایان فرزند اکبر از بابت تایپ و تنظیم سند قدیمی از محفل روحانی توسط فضل الله نراقی معاون التجار قدردانی می کنیم .

۹۹/۰۶/۲۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook