سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تاریخ ۱۳ رجـب المرجب
خدمت جناب مسـتطاب عمدةالتجـــــّار والاعیان آقای آقا معـاون التجار(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد) و آقای محمد یوسف خان(یوسفی فرزند طوغان) و آقای آقا میرزا نصرالله خان(یوسفی فرزند آقاعلی و آقای محمدرضا خان یوسفی فرزند طوغان) مشرف شود .
تصدقت شوم.
عرض میشود که مرکز محلات در مابین نخجیرکان قرب دیدیم یک سوار میاید با دونفر پیاده. این بود که حقیر هم یک تفنگ ... ... فتح اله خان نیموری خریده بودیم سابق در  نخجیروان(نخجیروان روستایی در دهستان باقرآباد محلات استان مرکزی) گذاشته شده بودیم او را همراه برداشته بعد هم از نخجیروان در ما بین نخجیرکان که سوارا دیدیم رفتیم به کوه با علی بیک آدم حکمران.
سوار که رسید منصورخان بوده ، بعد او مال خود را برداشته رفته ؛ علےاکبر مانده تا ما از گُدار پایین آمدیم . در بین راه بَنا به فحاشے گذاشته به جهت فطرت نراقےها و حقیر که حال که می خواستید من را بیرون نمایند دلیجان را هم جزو کردیم.

بعد زمانی که علی اکبر رفت به منصورخان رسیده یکدفعه گفته غلامحسین هرچی میکرده به جهت من ....... از قرار قاعده این بود که منصورخان مال خود را برگردان که با چاکر مرافعه نماید.
اخطار به تفنگ هم کرده ... علی بیک‌، برای این بود که حقیر تفنگ خالی را گرفته برداشتم به کوه زدیم. قریب دو ساعت با منصورخان مذاکره شده که می خواست. تفنگ را بگیرد و چاکر هم نمی دادم این بود که علی اکبر... را از علی بیک به هرزگی گرفته بوده و چند دفعه هم چاکر خواستم که تفنگ جهت منصورخان با ششلول بیندازم و منصورخان هم گفت که باید یا تفنگ را بدهید یا من را بزنید و بنا به هرزگی گذاشتند.
من بجهت نراقی ها که خوب من را ... کردن .... دلیجان هم برداشته ایم لابد ناچار دیدیم که اگر تفنگ بیندازیم  به جهت منصورخان،آنوقت به اداره جات ما خواهید گفت مخصوص غلامحسین را فرستاده بود در راه که من را ناقص نماید.
حضرات نراقی ها به این واسطه غلامحسین را با علی بیک فرستادن. حقیرهم این ملاحظه را کردیم و تفنگ نینداختیم.لابد آخر امر بعد از دو ساعت کشمکش تفنگ را حقیر دادیم منصورخان برده.
حال دیگر خود شما می دانید.هنوز هم خدمت آقای حکـــــمران نرسیدیم که مطالب را عرض نمایم.هرنوع هست تفنگ را گرفته از منصورخان تا فتح الله خان هم خودش مامورخواهد فرستاد.
بجهت تفنگ اینقدر بدانید که اگر ملاحظه نبود که بگویند که مخصوص غلامحسین به این واسطه می خواسته من را بکُشد،من تفنگ بده نبودم و علےاکبر هم بنا به فحاشی کردن که حضرات بنا به فحاشی کردن علی اکبر به جهت حضرات خود با ........ که بروند حمام تعریف کنید که علےاکبر را با منصورخان بیرون کردیم بجز اینکه مهرور نماینده دلیجان هم جزو کردیم باز نراقی ها غرامه بدهند ببین که چه میگویند من آمدم که نراق را به تفنگ ببندیم علےاکبر گفته ....... دیگر خوب است که دست شما با حضرات کدخـــــدا عباس یکی باشید آنهم بدهید من با منصورخان ..........علی اکبر هم از طرف .......خواستن بعد این بود که .....  علی اکبر آمده جهت نراق، زمانی که از اداره علی اکبر را خواستن اورا حکمران،دو ساعت به عرب فرار کرده بود و علی اکبرخان ان شاءالله یکنوع درست می کنم که بیاورند او را محلات.

اماشما تفنگ حقیر را مطالبه نمایید و عریضه هم حقیر از محلات ......می نویسم  که منصورخان در بین راه من را سخت کرده به وزارت داخله به اداره خزانه داری بتوسط ... ... ... ...و تمام آقایان را سلام برسانید.
عرض دیگر آقا محمد یوسف خان طاعی به حکمران نوشته بود که خواهش می کنم چند مدت این گوسفند توقیف باشد اما به جهت مصلحت بوده بود که نوشته بود.اما حکومت جوابی خوبی از حضرات داده بودن به جهت گوسفند یقین است که خواهید فهمید     با ... ... ...آمده بود ... حکمران جواب گفته بود که باید گوسفند را به خود غلامحسین بدهند،این جواب حضرات بوده که نوشته بودند.
آقایان ناظم التجـّار و آقامحمدعلےو تمام آقایان را سلام برسانید.جواب فوری بدهید که ............. تکلیف معلوم شود اگر کاری هست چونکه محلات آمدیم چند یوم باقی و سلام عذر کامل می خواهم چونکه نزاشته حکومت نراق هم صمد من خان شده، بدانید صمد من خان حکمت است باید بدانید.
والسّلام
غلامحســـــین نـــــراقے

از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه غلامحسین نراقی به فرزندان طوغان یوسفی سپاس گزار می باشیم .

از جناب آقای حمید سلطانی شایان فرزند اکبر از بابت تایپ و تنظیم نامه قدیمی بیش از یک قرن قبل قدردانی می کنیم

توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق:
دو غلامحسین نراقی در یک قرن پیش مشهور بودند :

🖍غلامحسین خان نراقی فرزند میرزا احمد خان فرزند محمد مهدی ابن زین العابدین ابن حاج عبدالمجید تاجر نراقی و از نواده های ملاکوهی ملقب به پیر

🖍غلامحسین خان نراقی فرزند حاج میرزا محمد خان مشهور به معاون الممالک از اجداد خاندان امینیان

۹۹/۰۷/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook