سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حضور مبـارک جنـاب جلالـت ناب اجل اکرم عالی آقای معـــــاون التجـّار(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد) دام اجلاله التعالی شرف و فائز گردد .

هشـتم شوال 1336(برابر 25 تیر 1297)
قربان حضور مبارکت گردم.
پس از اظهار نیس و فنا بحضور مبارک معروض میدارد چون مدتی است زیارت دستخط مبارک شرفیاب نشده و جناب آقا میــرزا فتح الله عازم نراق و شرفیابے بود لازم دانستم که به چند کلمه خود را در محضر مبارڪ جلوه گر نمایم.
اولاً از وضع این بخواهید چند یوم قبل مأموری از طرف حکومت جلیله قم از برای آقا سید عـباس به جهت وجه آب و باقی مراتع که در سال قبل دریافت نموده بود آمد. چون آقا سید عباس دید تنها است و کسی به او همراهی نمی کند، آقا حبیب الله مرحوم ابوالقاسم را شریک خودش قرار داد و به ذهن نایب الحکومه جا داد که حبیب الله پول دار است و به این اسم شما وصل می شوید.
مٵمورین را فرستاد خانه آقاحسین. بنده چون سابقاً دوستی با آقای نایب الحکومه داشتم رفتم خدمتشان و به جزئی تعارفی رفع شد. آقای آقا سیدعباس تا حال مبلغ پنجاه تومان متضرر این فقره شده و چیزی به رعیت نداده و دست هم از چاه کنی برای احباب هم بر نمی دارد. باری این مطلب را عرض کردم که آقای محمد یوســـــف رضا مسبوق شدند.

عرض دیگر چون بنده دکان قمرود را انکار کردم و بسیار میل دارم که در جوار مبارک باشم، لذا زحمت می دهم که دکان حلوائی آقای معــاون الممـالک(غلامحسین خان نراقی اجداد امینیان) یا دکان آقای محمــد یوسف خان(یوسفی فرزند طوغان) را هرکدام صلاح می دانید به هر نوع اجاره کنید ، مختارید.
چون استادعلــےاڪبـر،پسردائی محمدرضا که واقعا کاسب حلوائی صحیح است با خود چه اگر در جوار مبارک میسّر نمی باشیم زیاده جسارت است. احبّای این ولا(بهاییان کروگان جاسب) کلاً سالمند و دعاگوی وجود شریف هستند.
دوستان آن سامان را به عرض عبودیت مُصـدّعم.
اقلّ الفانی ذبیــح الله ڪروگانـے
(کروگان یکی از هفت دِه از دهستان جاسبِ دلیجان)
جواب عریضه را ارجاع خدمات به جان حاضرم.
عرض دیگر آنکه بنده ده رٵس گوسفند قاطی گلّه آقاعلـےخان داشتم.چند یوم قبل
شَبان شان(چوپانشان) پیغام داد بیا گوسفندها را ببر. رفتم بیاورم گفت چهارتومان باید بدهی جریمه گوسفندها.یکی چهارهزار به سارقین داده شده. بنده مبلغ نوزده هزار دینار موجود داشتم به شَبان دادم و مابقی را مطالبه می کند!
گوسفندها هم تا جا داشت... ... شش  گرفته و از میان رفته اند.
به جان سرکار خیلی سخت است نداشتن و باج دادن گوسفندان. اگر ممکن است آن نوزده هزار را پس بگیرید و اگر ممکن نیست نوعی بفرمایید که مطالبه بقیه این را نکنند. از قراری که مسموع شد خود حضـرتعـالے آنجا گوسفند داشتید سارقین معاف داشتند. گوسفند بنده مال خود حضـرتعـالے است،اگر ممکن است جزء آن گوسفند حساب بفرمایید.
 زیاده جسارت است.

روی پاکت نامه:
نـــــراق
هشـتم شوال 1336(برابر 25 تیر 1297)
هـــــوالله
عریـــــضــــــــــه
حضور مبـارک بنده کان جناب جـلالت مأب اجلّ اڪـرم آقای معـــــاون التجار
دام اجلاله تعـــــالے مشرّف و فائز گردد.

از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه از جاسب به نراق در 105 سال قبل سپاس گزار می باشیم .

از جناب آقای حمید سلطانی شایان فرزند اکبر از بابت تایپ و تنظیم نامه قدیمی از ذبیح الله کروگانی به فضل الله معاون التجار قدردانی می کنیم

۹۹/۰۷/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook