سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

روحـے فداک
ان شاءالله مزاج شریف در کمال صحت و سلامتی است و ملالی ندارند، چندی قبل که جعبه آلوی جوزقند(جوزغند محصول ویژه شهر نراق) فرستاده بودند مرقوم رفته بود که قلمکار هندی صدری خریده شود و عرض نموده بودم که یافت نمی شود.
شرحی که برای من خواهد آمد و خواهم فرستاد. در این مدت هرچه صبر کردم امروز و فردا نبوده و نیاورد. برای اطلاع جناب عالی عرض می کنم که او نیاورد و در بازار هم یافت نشد جز یک دانه آنهم سه مقابل مبلغی که سرکار نوشته بودید می خواست بنده هم نگرفتم.

حالا قلم کارهای خود اصفهان بقدری خوب است که هیچ کم از قلمکارهای هندی نمی آید و عالی است.آنها که قلمکار می پوشند همان قلمکار اصفهان می پوشند.هرگاه میل دارید از قلمکار اصفهان فرستاده شود،اگرچه می دانم برای دیگری خواسته اید و نخواهد خواست.
به هر جهت قیمت جوزاقند(جوزغند نراق) و حمل آن به این واسطه به تعویق افتاد. به موجب همین نوشته هر قدر طلب جناب عالی است بابت جوزاقند(جوزغند) قبض خدمت جناب ... مستوفی بدهند و طلب خود را دریافت دارید،به حساب بنده خواهد نوشت... . به حضرت ... نایب حسین خان(نایب حسین خان نراقی فرزند یوسف خان که تاریخ 3 دی 1287 توسط فرزند نایب حسین کاشی در جوشقان استرک به شهادت رسید) و آقا محمد خان(نایب محمد خان نراقی فرزند یوسف خان که در نراق کشته شد) سلام برسانید و احوالپرسی نمایید .
بگویید ... الباقی ... چون آن شخص که رئیس بود و حالا دیگر رئیس نیست و عمل معوق مانده نمی شود کاری کرد وانگهی باید همیشه صاحب مال حاضر باشد و جواب و مسئول بنماید.
خیلی مشکل است جناب عمــدةالتجـّار حاجی اسدالله میداند ، سلام می رسانم ، زیاده زحمت نیست.

بهره برداری از درختان سِنجِد سرخ و سفید متعلق به عبدالکریم احمدی توسط  غلامعلی شاطری 86 سال پیش در نراق - سند شماره 252 | سیب

از جناب آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه 125 ساله قدردانی می کنیم .

از جناب آقای حمیدرضا  سلطانی شایان فرزند اکبر از بابت تایپ، بازنویسی و تنظیم متن نامه قدیمی سپاس گزار هستیم .

۹۹/۰۸/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook