سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

‍ عرض میشود
مرقومه شریفه عز وصول شد و از مژده سلامتی حالات با برکات کمال مسرت حاصل گشت . بحمدالله تعالی داعی را هم نعمت سلامتی برقرار است .
ضمناً در جواب مراتبی که راجع به امر وصیّت مرحوم حاجی محمد تقی مرقوم فرموده اید عرض میکند چنانچه سابق ها عرض کردم در بدو ورود به جناب مستطاب حاجی محمد جعفر به کاشان با اینکه به هیچ وجه امر راجع به ورثه نبود و دخالت آنها یا دیگری در امر ثلث مرحوم حاجی محمد تقی علی السَویه بود محض خاطر آنها ورثه را احضار کردم که برای موقع رسیدگی در کاشان باشند و همه را به طفره و تعلل گذراندند و حتی خود جنابعالی هم مسبوق بودید .
بعد از آنکه مایوس از حضور آنها شدم حسب التکلیف الشرعی با حضور بعضی از آقایان عِظام رسیدگی نموده و آنچه معیّن و معلوم شد نوشتم و گذشت حالا اگر بخواهید برای اجرای اغراض شخصی بعضی فضولی ها(یاوه گویی) میکنند بحمدالله تعالی به هیچ وجه گوش به حرفهای مُزخرف(بیهوده) آنها نداده و نخواهم داد .

اگر در واقع جناب حاجی محمد جعفر آدم کاذب متقلبی بود و اظهارات او خلاف واقع بود آن موقعیکه آنها را احضار کردم نیامدند معذالک محض خاطر جنابعالی و آنها داعی حاضر است که مجدد مراجعه با حضور آنها بود حاضر شوند داعی جناب حاجی محمد جعفر را میخواهم و هرچه میخواهند اظهار کنند در حضور خودم اظهار کنند البته اگر مقرون به مصلحت باشد مسموع خواهد شد و الا خیر .
غرض این است که جنابعالی به آنها بفهمانید که به هیچ وجه حاجی حاضر نیست که آلت اجرای اغراض واقع شود ولی حرف حق را در واقع اگر بخواهید اجرا دارند . راهی غیر از این است . زیاده عرضی ندارد و مُتَرصِد(منتظر) وصول رقیمه(نوشته) حساب شریفه است . جناب  فرزند مکرم حاجی آقا علی باظهار اخلاص و ارادت میدهند .

حدود تاریخ این سند ربیع الاول 1335 برابر دی 1295 می باشد .
شهاب الدین نراقی(مجتهد و نویسنده حاج میرزا شهاب‌الدّین نراقی(1285 ه.ق – 1350 ه.ق) فرزند حاج میرزا فخرالدّین بن حاج ملّا محمّد نراقی)

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارزشمند حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه مجتهد شهاب الدین نراقی در 107 سال پیش سپاس گزار می باشد .

توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق :
حاج میرزا شهاب‌الدّین نراقی فرزند حاج میرزا فخرالدّین بن حاج ملّا محمّد نراقی، سال ۱۲۸۵ ه‍.ق در  نراق  که آن مقطع از توابع کاشان بود چشم به جهان گشود.
مقدّمات و سطوح را نزد پدرش حاج میرزا فخرالدّین نراقی و ملّا حبیب‌اللّه شریف و دیگران به پایان رسانید. سپس به نجف اشرف عزیمت کرد و در آنجا از محضر آخوند ملّا محمّد کاظم خراسانی و حاج سیّد مصطفی کاشانی و حاج میرزا عبداللّه مازندرانی بهره برد و در سال ۱۳۲۸ ه‍.ق پس از نایل شدن به درجهٔ اجتهاد و سه سال بعد از فوت پدرش به نراق و کاشان بازگشت و تولیت مدرسهٔ سلطانی کاشان را به عهده گرفت.
وی در تشکیل حوزهٔ علمیّهٔ قم با آیت‌اللّه حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی همکاری داشت. و به علّت کثرت طلّاب در قم عدّه‌ای را به همراهی آقا مهدی فاضل نراقی برادرزادهٔ وی جهت شرکت در حوزهٔ علمیّهٔ کاشان به کاشان اعزام داشتند.
حاج میرزا شهاب‌الدّین نراقی عصر جمعه ۲۶ شوّال ۱۳۵۰ مطابق با ۱۳ اسفند ۱۳۱۰ در سنّ ۶۵ سالگی بدرود زندگی گفت.  رحلت نراقی باعث تعطیلی عمومی در کاشان شد. پیکرش را با تجلیل فراوان به قم حَمل کرده در حومه مرقد مطهّر حضرت معصومه  به خاک سپردند. کتاب  البدائیه فی مسئله البداء اثر اوست.

۹۹/۰۸/۰۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook