سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

16 محرم 1338 برابر 18 میزان(مهر) 1298
اخوے عزیـزم آقامیـــــرزا عبـدالحسیـــن(میرزا عبدالحسین مهدوی فرزند فضل الله معاون التجار)
امیدوارم که ان شاءالله مزاج شریف در کمال صحت و سلامتی بوده ملالی ندارید. بعد از مرخصی از خدمت ، ساعت شش از شب رفته وارد محلات(شهر محلات استان مرکزی) شدیم. در خصوص گندم بواسطه آنکه چند روزی ایّام عاشورا ابداً بار وارد نشده بود و گندم در نهایت ترقی و مظنّه امروز باری 75 ریال رواج است و گندم تخم هم در محلات وجود نداشت ، مجبور شده وجه برات را که 75 ریال بود دریافت نمودم و میـــرزا قـوام(میرزا قَوام مهدوی فرزند سلیمان) به خمین رفت، بنده هم محمـد را به اتفاق ایشان به خمین فرستادم که در آنجا گندم تخم خریداری نماید. بدانید، تا بحال وارد نشده اند. موقعی که آمدند اطلاع می دهم.
عرض دیگر اینکه خواهشمندم از جناب آقـاخــاله سؤال فرمایید گویا حکمی که از تهران به جهت من(اداره گمرک) آمده بود در حجره ایشان مانده باشد البته جویا شوید اگر آنجا مانده فوری بفرستید فراموش نشود. و متمنّی است به هر وسیله شده تتمّـه وجه تریاک ها را وصول فرموده فوری بفرستید مبادا فراموش شود که لازم است.

و خدمت آقای آقـامیـــــرزا شکرالله خـــــان(صفایی) عرض سلام مخصوص برسانید و عرض کنید صورت خرید جوها را گرفته لطفاً ، فرستادم البته بدهید و رسید کنید و عرض کنید هر خدمتی باشد در انجامش حاضرم . و جناب آقاعمـو آقا محمــدعـلےآقا را سلام برسانید و عرض کنید در خصوص سبوس در محلات امروزسبوس فرد کلهم اعلا را یک مَن سنگ شاه 15 ریال قیمت کرده ام که ده روز دیگر تحویل بگیرم در صورتی که لازم دارید اطلاع دهید که شخص فروشنده را خاطرجمع نمایم و از او بخرم که خاطرجمع باشم.منتظر دستور هستم محض اطلاع عرض شد. به میـرزا عــلےاڪبـرخان سلام برسانید و عرض کنید کاغذ نیموَر امروز رسید.صبح را به ده پایین میروم و قبض را به آقای امیـــــرمعتضـد میدهم و قبض عبـــدالمبیــن را گرفته میفرستم،خاطرجمع باشید خواهم فرستاد.
کاغذی هم راجع به واعـــظ حضور میباشد ، بدهید و عرض کنید اهل بیت وجه می خواهند البته بفرستید.
جناب آقاملاعـــــلے(ملامحمدعلی فروغی فرزند ملاابوالقاسم)را هم عرض سلام برسانید و عرض کنید که شب در منزل خود شما حضوراً عرض کردم که کاغذی به تهـــــران مرقوم دارید در خصوص تریاک ها که چاکر از محلات بفرستم .البته فوراً مرقوم فرمایید و آدرس و محل را هم معیّن کنند و سرباز به محلات بفرستید که از اینجا حقیر بفرستم،این مطلب را مبادا فراموش نمایید که خیلی لازم و واجب است.

خدمت عُـــلیاخـدارت دستگاه عمه خانم(احتمالا خانم نراقی فرزند محمد مهدی که نابینا بود و تاریخ 15 فروردین 1381 در 90 سالگی فوت و در وادی السلام نراق دفن شد) عرض سلام برسانید و عرض کنید کلاه را دو روز دیگر می فرستم.
در خصوص عبدالمبـــــین آنچه که باید به او بگویم گفتم،خودش امروز یا فردا به نراق خواهد آمد منتظر است که برادر زنش بیاید در خانه اش بماند و او حرکت کند، بدانید. آقای رضـــــا خان را سلام برسانید.
اخوےجان، میرزا ابـــــراهیم مطالبه تتمّه ده تومان را میکند.خواهشمندم به هر وسیله شده وصول فرمایید و بفرستید که خیلی لازم است،مبادا فراموش شود که لازم است. حضور محترم آقای نایـب مـــرتضی خـان عرض سلام بندگی برسانید و احوالپرسی بکنید و عذر عریضه جداگانه بخواهید.گویا این دو روزه هم آقای ســـلطان نصـــرالله خان به محلات تشریف میاورند،بدانید. خدمت والده و والده عبدالله مخصوصاً عرض سلام برسانید و احوالپرسی کنید. اخوان عزیز فتــــح الله و عبـــدالله و عطـاءالله را با طاهـــــره خانم(مهدوی فرزندان فضل الله نراقی معاون التجار) دیده بوسی نمایید.
قدســـــیه در کمال سلامت دست همگے را میبوسد.
خدمت جناب آقاخـــــاله عرض سلام برسانید و احوالپرسی کنید.
کفا خدمت والده و والده عبدالله سلام میرساند.
زوجه حبیـــــب الله را سلام برسانید، کفا او را احوالپرسی میکند.
گندم السّاعه باری 78 ریال الی 79 ریال و جو 53 الی 56 در حال رواج می باشد. و اگر همینطور باشد بازهم ترقی خواهد نمود بدانید. داداش جـــــان خواهشمندم بقیه تریاک ها را فوری بتوسط محمـــــد آقا میـــــرزا قـــــوام فوری بفرستید که...است.دیگر سفارش نمی کنم.

روی پاکت
نـــــراق
جناب عمـــــدةالتجـــــّار  آقا میـــــرزا عبـــــدالحسیـــــن معاون زاده نراقی(غلامحسین مهدوی فرزند فضل الله نراقی معاون التجار)
18 میزان(مهر) 1298(برابر با 16 محرم 1338)

از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری بابت بازخوانی نامه مربوط به بیش از یک قرن قبل قدردانی می کنیم .

از جناب آقای حمیدرضا  سلطانی شایان فرزند اکبر از بابت تایپ، بازنویسی و تنظیم متن نامه قدیمی سپاس گزار می باشیم .

۹۹/۰۸/۰۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook