سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۱۳۴۲/۹/۶
عرض می شود ‌رونوشت مُصدَق(رونوشت برابر اصل شده) حکم بند ۸ را توسط حامل التفات خواندم اما موضع تقاضای قانونی حقیر دو قسمت می باشد که خدمت آقای ... ... نموده و برای تهیه گزارش هم مقتضی است توضیحات دیگری داده شود تا خاطر عالی معزی الیه هم بیشتر روشن شود .
در موقع افراز قریه بهجت آباد(بـِهجَت‌آباد نام محله‌ای در مرکز شهر تهران و در محدوده شهرداری منطقه 6 قرار دارد) که مرحوم حاج شیخ اسماعیل(رضائیان) رئیس استیناف و ...... سهرابی و غیره در صلح دولت مراجعه و تقاضا نموده و محکمه به حکم قرعه سرتیپ عبدالرزاق مهندس(عبدالرزاق بغایری فرزند ملا محمد حسن مشهور به عبدالرزاق خان مهندس بغایری تولد 1248 فوت 1332) را تعیین و شروع به تقسیم نموده و در تمام قطعات از نمره یک تا پنج را برای سهم اینجانب اختصاص فی جمله یکصد و پنجاه و سه هزار در مغرب خیابان پهلوی است که در بهمن ۳۰۸ (بهمن 1308)اعلان نوبت پنجمش را  در مجله رسمی ملاحظه کردید که هیچگونه اعتراضی نسبت به این قطعه نرسیده و تمام تشریفات ثبتش خاتمه یافته .
با این حال بر خلاف تمام قوانین مملکتی در روی تحریکات و تدلیسات(پوشیدن عیب کالا بر خریدار) از صدور سند مالکیت بموجب حکم داور بعنوان و بهانه اظهارات واهی ارباب طلبی جمشید(ارباب جمشید جمشیدی فرزند بهمن تولد 1329 فوت 1311) و اینکه این اراضی متعلق به امیرآباد می باشد و حال اینکه با اخطار ثبت و استحضار جمشید(جمشید جمشیدی) و وکیل مشارالیه(احتمالا فاضل عراقی) و عدم اعتراض در مدت ۱۴ ماه که از موقع اعلان تحدید تا خاتمه نوبت پنجم این مدت طول کشیده و کاملاً .... بودند هیچگونه حقی نداشته .

معذالک از صدور ورقه مالکیت جلوگیری نموده و بالاجبار مراجعه به حکمیت نموده و در روی تشخیص سرتیپ مهندس(عبدالرزاق بغایری) نامبرده که قبلاً اراضی مزبور را برای بهجت آباد تشخیص و برای سهم حقیر منظور نموده دومرتبه بر خلاف عقیده و نقشه ای که تنظیم نموده و تسلیم محکمه کرده با حکم قطعی دادگاه نقشه دیگری تنظیم و در نتیجه یکصد و چهار هزار متر از اراضی قسمت جنوب آنرا در عوض قطعه نامبرده برای حقیر تشخیص داده که پس از فراغت از این مرحله اعتراضات اقل ..... و ارجاع رسیدگی از طرف وزارت دادگستری به آقای صدرالاشراف(سید محسن صدرالاشراف محلاتی فرزند سید فخرالذاکرین متولد 1250 در محلات فوت 1341 در تهران) و مطالعات دو ماهه ایشان خطاب به شعبه ۸ بدایت رای خود را صادر و محکمه هم با حضور و تصویب میرزاعلی اصفر کتابفروش( احتمالا حاج میرزا علی صغر رمضانی فرزند میرزا تاجر کاشانی ناشر نهج البلاغه و ناسخ التاریخ و قرآن) و غیره نمایندگان و هیئت تصفیه ارباب جمشید که خود میرزا هادی خان رئیس شعبه ۸ ناظر امور تصفیه بوده حکمی صادره ملاحظه شد و در صدر حکم مصرح است که اراضی مزبوره از یکطرف مورد تقاضای ثبت حاج افخم الدوله و ارباب افلاطون گشتاسب(احتمالا دینیار) بوده بعنوان تلقی از ارباب جمشید و از طرفی هم آقای ایشانی تقاضای ثبت نموده.
در خاتمه اینطور و قریب به این مضمون حکم تمام می شود که اراضی زیر نمره ....... را در عوض اراضی آقای ایشانی که مدت اعتراضش هم خاتمه یافته بود واگذار می شود و پس از صدور حکم مامور اجرا و نماینده های هیئت تصفیه باتفاق میرزا علی اصفر مهندس طبق مواد مصدق احکام دادگاه آمدند و کلیه یکصد و چهارهزار متر را به تصرف حقیر دادند و عین تصدیق اجرا هم نزد اینجانب موجود است .
پس به این ترتیب دعوی علی محمد فیروزمند بکلی بی اساس بوده که اراضی مزبوره را هیئت تصفیه و ناظر امور... طبق قطعی واگذار به حقیر نموده است و مدرک مدعی (علی محمد)مطابق با دفتر و دستک ارباب جمشید نداشته و نبوده است و به این لحاظ کاملاًمردود بوده . مقتضی است بمفاد حکم دادگاه و رای هیئت تصفیه مراجعه تا قضیه به خوبی روشن و محتاج به ارجاع به شورا نخواهد بود توضیح دیگر مسئله حق الثبت مساحت ۴۵۵۰۰ مورد تقاضای ثبت حقیر است اولاً این قطعه در عوض قطعه ۱۵۳۰۰۰متر اراضی ثبت شده حقیر می باشد که ثبت قسط آن تادیه شده است ثانیاً مورد تقاضای ثبت سابق در آخر سال ۳۰۷ بوده است، ثالثاً مطابق نقشه و تصدیق میرزا علی اصفر مهندس که چند سال قبل نقشه آنرا ترسیم نموده است مساحت ۲۸ هزار متر از این ۴۵۵۰۰ متر بقیه همان قطعه ۱۵۳۰۰۰ متر اولیه حقیر می باشد .

به این لحاظ مقتضی است در موقع محاسبه حق الثبت رعایت این نکات بشود، قسمت دیگر مسئله سند مالکیت می باشد که بمراجعه تقاضای ثبت حقیر حدّ شمال ۴۵۵۰۰متر به متر کوچه تحدید شده است و بعلاوه هیچگونه خیابانی در آنموقع در بین نبوده و منظور نشده و هیچگونه اعتراضی هم از طرف شهر ..... نرسیده است .
دیگر اینکه فعلاً هم از طرف جنوب نهر یک اطاقی هم بعنوان و بهانه میراب بلدیه ساخته است فعلا هم خیابان و بلواری نبوده و تردد و عبوری هم نیست و همچنین خیابان ... و غیره هم در حدود این قطعه وجود ندارد . با این حال طبق تقاضای ثبت و همه کسانیکه چندین سال است نسبت به کلیه این مساحت شده و خساراتی که در این چند ساله از بدایت تا تمیز در روی این عملیات و اعتراضات تحمیل شده مطابق مقررات و قوانین ثبت دارد باید سند مالکیت کلیه این قطعه صدور یابد و چنانچه بلدیه بخواهد بلوار وخیابانی احداث نماید موضع جداگانه خواهد بود زیرا که بعد از صدور حکم محکمه و بتصرف دادن یکصد و چهار هزار متر را به حقیر در روی عملیات سهرابی و کمک های اعضاء ثبت تا ... به مقامات بالاتر که (الناس قد مالوا إلى من عنده مال) با تمام این مقدمات تقاضای ثبت فی شماره را قیمتی ننمود .
.. حکمیتی ... دشت.آیا هدف از روی دسیسه و خدعه و سازش سهرابی با آقاعلی
.........شصت هزار متر زمین مسلم .......و یک قسمت مسیل و دو ....بمساحت چهل و پنج هزار و پانصد متر ......همه فضاحتی باقی که از ......در عوض پنجاه و سه هزار متر زمین بعد از هفده ماهی دوندگی و....... خسارت و تضییع وقت .... واین همه مرارت این مساحت چهل و پنج هزار و پانصد متر به این شکل باقیمانده است به این لحاظ مقتضی است از طرف آقای .....توجه منصفانه مخصوص معطوف گردد .
الحاج میرزا ....
۱۳۴۲/۹/۶

از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری اهل شهر نراق از بابت بازخوانی سند املاک نزدیک به 60 سال قبل قدردانی می گردد .

۹۹/۰۸/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook