سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

علی قربانی فرزند ذبیح الله یکی از دلاور مردان پاسدار سپاه شهرستان محلات ، چهره ماندگار تاریخ و یادگار دفاع مقدس در جوانی به جمع نیروهای ارتش حضرت سید روح الله پیوست. او جوان مومن ، با اخلاق و پر شوری بود که با شروع جنگ تحمیلی، برای پاسداری از کیان جمهوری اسلامی پس از طی مراحل آموزشی وارد نبرد با دشمن شد.

علی با ایمان راسخ، هوش سرشار و شجاعت کم نظیر توانست در مدت کوتاه رسته های  نظامی را یکی پس از دیگری طی نموده و به فرماندهی گروهان خط شکن برسد. زمستان ۱۳۶۱ به پادگان شهید کلاهدوز شهمیرزاد سمنان اعزام و  در یک دوره فرماندهی گردان شرکت کرد. در آن دوره جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی محلات از جمله غلامرضا صالحی(جانباز) – حاج احمد صفری(شهید) و تاج الدّین بیگی(شهید) نیز حضور داشتند.
قربانی پس از گذراندن دوره تخصصی به جبهه اعزام شد . در زمستان ۱۳۶۲ نیز پس از یک مانور نظامی در منطقه کوه های کفتار خون نَخجیروان محلات، به جبهه اعزام شد . مسئولیت برگزاری مانور به استعداد یک تیپ از نیروهای پاسدار و بسیجی شهرستان های محلات و دلیجان و حضور پُرشور نراقی های مومن ؛ بر عهده غلامرضا صالحی محلاتی و سید نظام جلالی دلیجانی(شهید) بود . پس از برگزاری آن مانور نظامی ، یک گردان نیروی پاسدار و بسیجی داوطلب به نام المهدی(عج) به فرماندهی پاسدار علی قربانی محلاتی به جبهه اعزام شدند.
دو گروهان از گردان المهدی تحت فرماندهی علی اصغر علی اکبری دلیجانی و تاج الدّین بیگی محلاتی قرار داشتند. 

سفره ناهار پاسداران سپاه محلات دو روز پس از عملیات فرمانده کل قوا - ۲۳ خرداد ۱۳۶۰
از راست : محمد رضا عرب فرزند ... اهل نخچیروان محلات ، محمد(غلام) ابوالحسنی فرزند عزت الله اهل نراق ، علی قربانی فرزند ذبیح الله  اهل شهر محلات چهره ماندگار تاریخ و یادگار دفاع مقدس

نیروهای گردان المهدی به فرماندهی انسان شجاع و خداترس علی قربانی در عملیات پیروز خیبر در جزایر مجنون عراق شرکت کرد .  منبعد قربانی فرمانده شایسته گردان رزمی و عملیاتی را بر عهده داشت و خطوط محکم نیروهای بعث را به شکست مواجه می ساخت . زمستان ۱۳۶۴ گردان ولیعصر(عج) به فرماندهی پاسدار مهدی ناصری ساوه ای در خدمت مجموعه جنگ بود و علی قربانی بعنوان جانشین این گردان خالصانه خدمت می کرد و در عملیات والفجر 8 و فتح بندر فاو عراق پیروزی کسب نمودند . نراقی ها در والفجر هشت سه شهید به اسامی محمد علی نوری ، حسین قجری و حسن کرباسی تقدیم نمودند .

 تابستان ۱۳۶۵ علی قربانی از جبهه برگشت تا نیروهایی را برای اعزام به سرحدات آموزش دهد . وی به همراه مربی ارزشمند پاسدار غلامرضا صالحی فرزند محسن در دوره آموزشی فرهنگیان شهرستان محلات در اردوگاه آتشکوه وارد عمل شدند .
غلامرضا و علی تلاش کردند که نیروهای بسیجی را با شگردهای دفاعی دشمن آشنا نمایند و همچنین روش های مقاومت در مقابل پاتک های سنگین آنان را آموزش دهند.  آن دوره با موفقیت به اتمام رسید و قربانی مجددا راهی جبهه شد.
مرداد ۱۳۶۷ جنگ خاتمه یافت و علی  قربانی نیز مانند تعدادی از فرماندهان رسته های رزمی با بدنی تیر و ترکش خورده همچنان به دنبال آمال و آرزوهای ارزشمند خود می باشد .

مهدی ناصری فرزند حسنعلی متولد ۱۳۴۱ در روستای جلایر از توابع شهرستان ساوه استان مرکزی است.دانشجوی رشته معماری دانشگاه علم و صنعت  و از نخبگان علم و تحصیل بود . برادرش هادی ناصری طی  عملیات والفجر ۴ در کردستان عراق تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۶۲ به شهادت رسید و پیکر مطهرش در صحنه درگیری مفقود شد تا اینکه ۱۰ سال بعد بقایای جنازه مورد تفحص قرار گرفته و به ساوه منتقل و خاکسپاری گردید .
مهدی ناصری از فرماندهانی بود که مورد محبوبیت رزمندگان قرار داشت . ایشان تاریخ ۱ دی ۱۳۶۶ شب یلدا در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان به شهادت رسید و پیکر مطهرش با احترام به ساوه منتقل و به برادرش هادی ملحق گردید . علاقه رزمنده های دلیجان، نراق و محلات و ... به فرمانده گردان ولیعصر(عج) سردار مهدی ناصری ساوه ای وصف ناپذیر بود .

شادی روح مطهر شهیدان ناصری صلوات


۹۹/۰۹/۰۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook