سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

5 ذیقعده 1333(22 شهریور 1294)
هو
خدمت ذی سعادت حضرت اجل امجد عالی ولی آنعم معظم دام ظله العالی مشرف که اللهم ......
قربانت گردم
در سه شنبه با چاپار(پُست) مفصلاً عریضه عرض کردم چون جواب رقیمه(نوشته) مبارک را رئیس نواقل(وسیله ای که کسی یا چیزی را از جائی به جائی برد) و مالیه نراق معروض و پاکت او را فرستاد چاکر ارسال دارم لهذا مجدداً مزاحم شدم . اولاً رقیمه(مراسله) مبارک را که خوانده بود با آنکه مضامین او از قند و شکر حلاوتش زیادتر بود به زَعم ایشان خوش نیامده بود و علت عدم حُب و ایمان به مرکز میثاق و جمال قدم( عباس افندی فرزند حسینعلی نوری ملقب به عبدالبهاء) است . از قرار معلوم برادرهای او و پدر و فامیل آنها اهل ایمان بوده اند(بهایی) ولی ایمان این رئیس لِسانی و بی مغز است .
به هر حال مبلغ دو هزار به اسم سانسورکه رسم اداره مالیه هر محلی است که هر عریضه و پاکتی از هر کجا به آنها نوشته شود محض ورود به اداره  آنها تمبر دو هزاری الصاق می کنند و دو هزار می گیرند به این جهت دو هزار هم از بنده گرفت .

این مکتوبی که این هفته مرقوم فرموده بودید و در جوف رقیمه ای(داخل نوشته) که به بنده مرقوم نموده بودید و یکی هم به رئیس نواقل بود باز پاکت نکرده بنده ندادم و حیف دانستم این کلمات عالیات را برای کسی که ادراک او را ننماید ، لهذا ندادم فعلاً پاکت او را ایفاد ارسال خدمت نمودم .
و در خصوص نورچشمی فتح الله(فتح الله مهدوی فرزند فضل الله) خود چاکر چند مدت قبل از این آقا عبدالحسین(عبدالحسین مهدوی فرزند فضل الله) را دیده او را به حجره اش فرستادم دیگری در این خیال نبود .
و مکرر عرض کرده ام آقا میرزا عباس(عباس مهدوی فرزند فضل الله) هم اگر اجازه فرمائید یا به عراق(عراق عجم در مرکز ایران) در اداره میرزا آقا خان قائم مقام‌ یا بروجرد اداره آقا میرزا احمد خان(احمد خان نراقی فرزند محمد مهدی) خودمان بروند مشغول باشند ، کسب(درآمد و سود) که همه جا خوابیده .
و در خصوص چادر مُعجلاً از قم خواستم چادر چیت عَنابی(رنگ قرمز و زیتونی) مرسوم است ابریشمی و غیره منسوخ(وَر افتاده) است .... میرسه سَرکار هم دیگر تردید رای حاصل نشود.
در میان دولت و خائنین قلعه(احتمالا قلعه احمد آباد در حومه نراق) منهای منزل و توقف اصلا لازم نیست نماینده دنیوی هم در بودن سَرکار در نراق بسیار تفاوت دارد . تا رسیدن این عریضه عازم شده اید والده علی و علی و حسین و ... سلام خالصانه برسانید .
ایام مستدام      والسلام
کاظم نراقی(عضو محفل بهاییان نراق بیش از یک قرن قبل)

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارزشمند حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سند نزدیک به 110 سال قبل سپاس گزار می باشد .

۹۹/۰۹/۰۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook