سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

و بعد حضور یافتند علیا مخدرات بانو زهرا مهدوی به شناسنامه شماره یکهزارو هفتاد و پنج صادره نراق متعلقه آقای حسن مهدوی نراقی(فرزند حاج محمد ابراهیم ابن میرزا کوچک ابن حاج جعفر) و بانو بتول فاضلی به شناسنامه شماره یکهزارو ششصد و پنجاه و پنج صادره نراق متعلقه آقای اسدالله یوسفی نراقی و صبیه مرحمت شان علیّین مکان آقای محمد مجتهد فاضلی نراقی و به مصالحه صحیحه شرعیه قطعیه منتقل نمودند به دو نفر برادران مِن الابوینی خود آقایان احمد نراقی پور و رضا فاضلی نراقی کلیه حق و حقوقی که نسبت به سهم الارث پدری خود داشتند در کلیه دارائی و مایملک مرحوم آقای آقا محمد فاضلی موروث خود از بابت املاک و باغات و مزارع و مستغلات و خانه و طاحونه(آسیاب آبی) و اراضی و گاو و گوسفند و عایدات و اشیاء محاذی چهار طاق آب مزرعه رودکیه(روکیه) و املاک آن که مشاع و مشترک فیمابین تمام ورثه می باشد به مال الصلح مقدار یکصد دِرَم به وزن شاه نمک آران و مبلغ دو هزار تومان که رقبات مطالبات من ذیل السطر در ازاء وجه مزبور به مصالحان مرقومان داده شد و شرایط صحت از قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف بعمل آمد و رقبات مزبور به این قرار است.

آب علیا و سفلای نراق در طاق نهم پنج سَرَجه
باغ میرَک شهره نوزده مَن سهم مشاع از بیست و چهار سهم
زمین مُرغزار بالا بیست و چهار مَن مشاع از چهل مَن
آب قنات سَراجه شهره در یکشنبه اقل یکربع
و از برای مصالحان مرقومان نسبت به کلیه دارائی و مایملک پدری خودشان باستثناء سهم الارث آب و املاک مزرعه رودکیه حقی و بهره ای باقی نمانده و صیغه مصالحه صحیحه شرعیه واقع و جاری شد و در ضمن عقد خارج مصالحان مرقومان ملتزم شدند که چنانچه خود آنها یا اشخاص من قبل آنها راجع به سهم الارث پدری خود ابراز سخن و یا گفتگوئی نماید علاوه بر تسلیم رقبات نامبرده هرکدام معادل پنج هزار ریال دادنی باشند و نظر باینکه تاکنون ورثه نامبرده تحصیل گواهی حصر وراثت ننموده اند و رقبات بالا بنام موروثشان درخواست ثبت شده و در جریان ثبت می باشد لذا متصالحان مزبور ملتزم شدند که پس از صدور اسناد مزبور در دفتر اسناد رسمی حاضر شده و طبق مدلول این مصالحه نامچه برگ رسمی صادر نمایند. وکان ذالک التحریر فی بیست و چهارم شهریور ماه ۱۳۲۱ خورشیدی

اثر انگشت زهرا خانم و بتول خانم را گواهی می نمایم امضاء حسن مهدوی ۱۳۲۱/۶/۲۴
دو نفر جنابان مرقوم آقای آقا محمد فاضلی و زهرا خانم و بتول خانم اقرار و اعتراف بمراتب متن نمودند. اقل عبدالله محمدی(فرزند حاج محمد مهدی تاجر نراقی)

نور چشمی زهرا خانم و بتول خانم اقرار نمودند به مراتب متن شهادت دارم غلامرضا محمدی نراقی( حاج غلامرضا محمدی فرزند حاج حبیب اله رئیس التجار ابن حاج محمد مهدی تاجر نراقی ابن محمد)
زهرا خانم و بتول خانم صبیه مرحوم آقای آقا محمد اقرار به مراتب متن نمودند . اقل حسن مهدوی(فرزند حاج محمد ابراهیم)

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد گرانقدر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی تقسیم سهم الارث فرزندان آقا محمد فاضلی مجتهد(برادر آقا حسین فاضلی) سپاس گزار می باشد .

توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق :
حجت الاسلام آقا محمد فاضلی فرزند ملا محمد رضا سال 1249 قمری برابر با 1212 شمسی در نراق متولد و دارای شناسنامه شماره 1653 می باشد . وی به آقا محمد مجتهد مشهور و امام جماعت مسجد جامع بود . او فردی تحصیل کرده و معمم بود و مثل برادرش آقا حسین در حوزه های علمیه اصفهان و نجف اشرف عراق و کاشان تحصیل نمود .

مجتهد جلیل القدر آقا حسین فاضلی عالِم پُر آوازه و برکت شهر نراق ::  سلـحــشـوران شـهـر نــراق

آقا محمد هشت سال زودتر از برادرش شنبه تاریخ 24 اسفند 1319 مصادف با 16 صفر 1360 فوت کرد . جنازه او بالای دستان امت مذهبی نراق با شکوهمندی زیادی تشییع گردید .مردم مومن دلیجان تا بالای مزرعه روحی در بیرون آبادی در انتظار جنازه بودند . آنها نیز پیکر مرحوم را به دوش کشیده و تا مسجد سنگ سفید دلیجان که بعدا به مسجد اعظم تغییر نام یافت انتقال و عزاداری کردند . آنگاه به درخواست علما و فرهیختگان پیکرش روی یک دستگاه ماشین گذاشته شد و به قم منتقل و در قبرستان نو خاکسپاری گردید .

۹۹/۰۹/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook