سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

آنتی‌بیوتیک‌های صنعتی ممکن است عوارضی برای بدن به همراه داشته باشد و باعث ایجاد مقاومت میکروب‌ها شود. برخلاف تصور عده‌ای که آنتی‌بیوتیک را دارویی مدرن می‌پندارند، باید گفت در واقع قرن هاست که آنتی بیوتیک طبیعی در زندگی بشر وجود دارد. آنتی‌بیوتیک‌های اولیه، مانند بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های فعلی از منابع طبیعی به‌دست می‌آمدند. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم چند آنتی بیوتیک طبیعی را به شما معرفی کنیم.

1_پنیرک
پنیرک گیاهی است که در طب سنتی خواص بیشماری دارد و از برگ و گل استفاده می کند بهینه می کند. اما خاصیت آنتی بیوتیکی آن زبانزد است ، فقط کافی است که 450 گرم گیاه پنیرک را به به همراه یک لیتر آب جوش به مدت 10 سال بگذارد تا دم بکشد. یک فنجان از این دم‌کرده را روزی سه بار بنوشید تا عفونت‌های ادراری ، برونشیت و عفونتهای سرخ و مخملک را از بین بروند.

2_بابادم

بعضی جوش های چرکی وجود دارد و ممکن است هر جای بدن ظاهر شود و حتی سن و سال هم برای آنها وجود داشته باشد. برای درمان جوش‌های چرکی و عفونی باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد. در طب سنتی توصیه می شود از دم‌کرده بابادم استفاده شود. ۸۰ گرم ریشه بابادم را به همراه یک لیتر آب جوش دم کنید. مدت زمان دم کشیدن ۲۰دقیقه است و بعد از آن روزی سه بار در روز برای درمان جوش های چرکی دم کرده را بنوشید.

3_پونه
ریه یکی از مهمترین اعضای بدن است که بزرگترین وظیفه آن مبارزه با هوای آلوده است ، اما ریه ها از عفونت های موجود در امان نیست زیرا به دلیل عدم موفقیت در حمایت از آنتی بیوتیک های درمانی انجام می شود. اگر قصد ندارید از آنتی بیوتیک های شیمیایی استفاده کنید ، طب سنتی راه دیگری را به شما پیشنهاد می دهد. برای ضدعفونی کردن ریه از عفونت انجام از دم کرده پونه استفاده کنید. یک قاشق چای خوری پونه را به همراه یک لیوان آب جوش بگذارید بین 10 تا 15 دقیقه دم بکشد و سپس صاف کنید آن را همراه با عسل روزی سه بار امتحان کنید.

4_پونه کوهی
یکی از بهترین داروهای پزشکی گیاهی که به بهنوش یک آنتی بیوتیک قوی است از آن یاد کرد ، پونه کوهی است. این نوع پونه با پونه های معمولی فرق دارد و به عنوان ضد عفونت آنها میکروبی و قارچی ساخته شده است ، برای اینکه خاصیت ضدعفونی کننده داشته باشد باید روزی سه بار باشد تا یک فنجان از این گیاه بنوشید.

5_عسل
عسل یکی از قدیمی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعیِ شناخته‌شده است که ردپای آن را می‌توان تا زمان باستان دنبال کرد. مصریان به‌دفعات از عسل به‌عنوان آنتی بیوتیک طبیعی و محافظ پوست بهره برده‌اند. امروزه متخصصان عسل را درمانی مفید برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها، بریدگی‌ها، زخم بستر و پیوند پوست برمی‌شمارند. عسل دارای هیروژن پروکساید است که می‌تواند بخشی از خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن را توضیح دهد.

6_عصاره سیر
سیر مدت‌هاست که به‌عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می‌شود. خاصیت آنتی بیوتیکی سیر به‌دلیل ترکیب سولفوردار آن به‌نام آلیسین (allicin) است.

7_کلم
کلم یکی دیگر از آنتی بیوتیک های طبیعی است که ایمنی بدن را بالا میبرد و حاوی مقادیر فراوانی ویتامین c است. سالاد کلم یا آب کلم خام با عسل تاثیر شگفتی روی بدن می گذارد.

8_سرکه سیب
مطالعات نشان داده که سرکه سیب ویژگی آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کنندگی دارد. سرکه سیب بدن را قلیایی می سازد و این شرایط می تواند به پیشگیری یا مبارزه با برخی انواع سرطان کمک کند.

خطرات مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی
صرف اینکه این ماده‌ای طبیعی است آن را بی‌خطر نمی‌کند. میزان و غلظت مواد فعال مکمل‌های آنتی‌بیوتیکی طبیعی در برندهای مختلف متفاوت است. برچسب مکملی را که می‌خرید، به‌دقت مطالعه کنید. همچنین پیش‌از مصرف این مواد با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب این تحقیق از منابع ذیل کسب شده که خود این منابع از کتب مرجع در تهیه مطالب استفاده کرده اند.             
www.namnak.com
www.yjc.ir
www.chetor.com


از جناب دکتر محمد ترابی نراقی میکروبیولوژیست و مشاور گیاهان دارویی ، مولف و نویسنده از بابت تهیه و جمع آوری این مقاله ارزشمند سپاس گزاریم .

۹۹/۱۰/۰۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook