سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

عملیات فتح ۱ ، عملیات نظامی نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به‌طور مشترک توسط  ۲۰۰ نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۲۰۰۰ نیروی پیشمرگ اتحادیه میهنی کردستان عراق تحت امر جلال طالبانی ، در محور کرکوک انجام شد.

عملیات نامنظم فتح یک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(1365 هجری شمسی) |  ضیاءالصالحین

عملیات فتح یک، تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۶۵ با رمز یا زینب کبری(س)به فرماندهی سپاه پاسداران در عمق ۱۸۰ کیلومتری دشمن صورت گرفت و ۲ روز بطول انجامید. در این عملیات که بصورت غافلگیرانه و پارتیزانی انجام شد، تأسیسات نفتی جنوب کرکوک، پالایشگاه کرکوک و نیروگاه این شهر به همراه یک پادگان نظامی، توسط نیروهای سپاه و پیشمرگه‌های یکَتی ، مورد حمله قرار گرفت و بخش‌های زیادی از این تأسیسات تخریب گردید و در حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای ارتش بعث عراق کشته یا زخمی شدند . به نیروهای عملیات کننده آسیب وارد نگردید.عملیات فوق با هدایت قرارگاه جنگ های نامنظم و برون مرزی سپاه یعنی قرارگاه رمضان صورت پذیرفت .

اکثریت افراد داخل عکس پیوست از اهالی استان همدان در طول جنگ تحمیلی شهید ، مفقود یا جانباز شدند .
این تصویر به جای مانده از گمنامی نیروهای جان بر کف قرارگاه رمضان قبل از عملیات غرورانگیز  داخل شهر کرکوک عراق می باشد که چهره فاخر دفاع مقدس شهرستان دلیجان پاسدار حماسه آفرین محمد صادقی فرزند احمد علی در آن وجود دارد و با تمنا و خواهش جهت ثبت در تاریخ ایثارگری های منطقه از ایشان دریافت شد که از لطف او سپاس گزاریم .

یادآوری می گردد یکی از جنگ آوران شجاع دیگر منطقه که در عملیات انهدام تاسیسات کرکوک حضور داشت پاسدار سپاه دلیجان جعفر کمره ئی(کمره ای) فرزند فتحعلی بود که آن زمان در گردان ضربت نبی اکرم(ص) سردشت فعالیت موثر داشت و طی عملیات از ناحیه پا مجروح گردید و مدتی در منازل پیشمرگان یکتی در سلیمانیه عراق تحت مداوا بود . جعفر با داشتن همسر(خانم رعیتی) تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۶ طی کمین ناجوانمردانه نیروهای تجزیه طلب حزب منحله دمکرات کردستان ایران در روستای مرزی گوره شیر سردشت به شهادت رسید و پیکر مطهرش در زادگاهش شهر نراق خاکسپاری گردید . 

عملیات فتح ۱؛ عملیاتی در عمق خاک عراق - تابناک | TABNAK

سی و چهارمین سالگرد حماسه آفرینان کشور در عملیات فتح یک تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ را گرامی می داریم . 

۹۹/۱۰/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook