سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

علمای عظام امامیه و فقهای گرام اثنی عشریه چه می‌ فرمایند در این مسئله شرعیه که چاه بیت الخَلایی در خانه(منطقه کاشان) باشد و این بیت الخَلاء(مستراح) و چاه مشترک باشد میانه جمعی کثیر ،  یکی از شُرکاء خانه و بیت الخَلاء بدون اذن شرعی و رضای سایر شُرکاء در دهنه چاه تصرف جدید نماید وضع سابق آنرا برهم زَنَد . آیا بدون رضای باقی شُرکاء تسلط دارد و می‌تواند یا نه ؟ و نیز بفرمایید که هرگاه بر سَر پایه بیت الخَلاء مشترک تصرف جدیدی بنماید و پایه تازه بر روی آن بگذارند و شرکایی که راضی نیستند تسلط منع دارند یا نه ؟
 بینوا و توجروا(کمک به بینوا برایتان پاداش داده می شود)

پاسخ مجتهد نراقی علامه حاج ملا محمد نراقی فرزند علامه حاج ملا احمد فاضل نراقی
تصرف در ملک مشترک خواه بیت الخَلاء یا غیر آن و تغییر وضع سابق آن و پایه گذاردن بر موضع مشترک بدون اذن همه شرکاء جایز نیست و می‌توانند شُرکاء منع نمایند در انجام .
مهر : عبده الراجی محمد ابن احمد

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سوال از مجتهد حاج محمد نراقی عبدالصاحب در بیش از یک قرن و نیم پیش سپاس گزار می باشد .

منبع استخراج شده : سند بدون بازخوانی شماره 162 در کتاب مجموعه اسناد کتابخانه افشین عاطفی – کاشان به کوشش سید صادق حسینی اشکوری چاپ سال 1385
یادآوری می گردد علامه حاج محمد نراقی فرزند علامه حاج ملا احمد نراقی سال 1215 قمری در نراقِ کاشان(قبلا نراق بخشی از کاشان بود) متولد شد . وی به عبدالصاحب و حجت الاسلام مشهور بود و علاوه بر اجتهاد شاعر هم بود .سال 1297 قمری در سن 82 دار فانی را وداع گفت .

۹۹/۱۱/۰۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook