سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خدمت حضرت مستطاب شامخ الارکان بندگان اجل آیت الله فی الارضین حجت الاسلام والمسلمین آقا محمد ظله التعالی
عرض میشود البته خاطر مبارک مستحضر و مسبوق است در موضوع اینکه تقریباً دو سال قبل رضای داماد همشیره استاد محمد علاف باتفاق استاد محمد مزبور شرفیاب حضور مبارک گردیده بودند و شکایت از حقیر نموده بودند که چرا آب می آورد به حوض خانه میکند در صورتیکه حقیر علم و اطلاع نداشتم و در مدرسه بودم و به میراب خواهش آب نکرده بودم جایی که آب وقفی دولت آباد( احتمالا روستای دولت آباد از توابع بخش نیاسر شهرستان کاشان) را اسماعیل میراب میتوان گفت تخمیناً سَرجه پنج هزار دینار تا نگیرد به خانه کسی وارد نمی کند آنها شکایت از آمدن آب کرده بودند ،حضرت بندگان آقا روحی فداه جناب مستطاب شریعتمدار آقای آقا فاضل را با نعمت برای کشف این قضیه بمدرسه فرستاده بودید که استاد محمد علاف و رضا از شما شکایت دارند چرا آب به خانه برای حوض می آوری ؟
استدعا از محضر مبارک آنکه هرگاه خاطر مبارک از این قضیه و مقدمه مستحضر است دو کلمه مرقوم و به خاتم مبارک مزین و مختوم فرمایید که عندالحاجه حجت بوده باشد . الامرکم الاقل العالی المطاع

پاسخ مجتهد به سوال شرعی :
مطالب مستوره(در پرده) در سوال صدق است تقریباً در دو سال قبل مذاکرات مرقومه نزد این حقیر واقع شد ... فی شهر صفر 1347(برابر 29 تیر 1307)

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارزشمند حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سوال شرعی در مورد آب وقفی 95 سال قبل سپاس گزار می باشد .

توضیحات :
این سند به شماره 174 در کتاب مجموعه اسناد کتابخانه افشین عاطفی ، کاشان به کوشش سید صادق حسینی اشکوری لحاظ گردیده و در زیرنویس یا پاورقی به جای سوال از حجت الاسلام آقا محمد ، سوال از حاج میرزا شهاب الدّین نراقی نوشته شده است .

میر آب یا میراب : یعنی امیر آب یا رئیس آب در واقع میر آب مدیر و محاسبه گر زمان و ساعت آبی و تقسیم گر عادلانه و تعیین زمان تحویل دادن آب قنات به افراد بوده است.

۹۹/۱۲/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook