سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

قبله گاها فدایت شوم
عرض می‌شود که مُرسله(فرستاده شده) که به این فدوی(جان نثار) ارسال داشته بودید ملاحظه شد . آنچه نوشته بودید همه به قاعده و قانون شرع انور لیکن چون مُخلص اخلاصَم به سَر حد کمال است از سَرکار عالی مُتوقعم که تا پنج یوم دیگر ما را از هر جهت معاف فرمائید ، در این مدت دست و پای خود را زده شرفیاب شوم .

هرگاه تنخواهی خواهد آمد از سَلَف(قرارداد) فروش یا نوع دیگر که با تنخواه خدمت خواهم رسید و طی محاسبه مانده خواهد شد و چنانچه فراهم نیامد بازهم‌ مایوس از لطف عالی نخواهم بود باز هم شرفیاب خواهم شد و هرگاه یوم موعود شرفیاب نشدم معلوم است تکلیف ساقط نخواهد نمود . هر قِسم تکلیف شرعی خود را دانید خواهید کرد یا کرده خواهید نمود و از بابت تتمه(باقی مانده) مبلغ که بعد از فروش مرهون باقی مخلص باشد از یکی آن تا تمامی آن وکیل در معامله خواهید بود . دیگر عرضی ندارم . خدمات لایقه را اعلام خواهید فرمود .

خلاصه کلام استدعای مخلص اینکه از امروز که دوازدهم شهر شعبان است الی مدت پنج یوم دیگر مسامحه در فروش اسباب مرهون(گرو نهاده) بفرمائید چنانچه در راس پنج روز شرفیاب شدم و تنخواه را دادم فبها والا بعد از پنج یوم آنچه تکلیف شرعی داشته باشید عمل خواهید کرد و تتمه که باقی باشد از قرار نوشته خود سرکار بیست و پنجهزار خواهد شد وکیل در معامله می باشید از قرار تومانی ده شاهی . دیگر عرضی ندارم .
عرض سلام خدمت آقا محمد باقر(احتمالا محمد باقر نراقی فرزند حاج محمد مهدی عموی فضل الله معاون التجار فوت تاریخ 12 جمادی الاول 1334 در همدان) و آقازاده خواهید رسانید .    والسلام
 همین نوشته سند سرکار باشد که محل سخنی نباشد والسلام

بازخوانی پشت سند :
عریضه شرفیاب حضور مبارک قبله گاهی سرکار حاجی محمد رضا سلمه الله گردد
مهر: عبده محمد الحسینی...

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه به حاج محمد رضا حدودا مربوط به سال 1333 هجری قمری سپاس گزار می باشد .

۹۹/۱۲/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook