سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مخفی نماناد  موضوع آمدن سَوارهای بندگان آقای امیر مفخم جهت گرفتن مالیات برای جناب اجل آقای رئیس مالیه نراق دام اقباله خواستند شبانه حرکت فرمایند که مبادا وجهی که از محلات حواله داده اند بگیرند و اسباب مسئولیت ایشان شود ،اینجانبان محض حفظ عموم اهالی و اقتدار دولت و آسایش اهالی و رفع اختلاف فیمابین اهالی ملتزم شدیم که حضرت رئیس حرکت بفرمایند و آنچه در این موضوع به جناب معظم له مسئولیتی واقع شود و وجهی که بگیرند اگر دیوان قبول ننماید به عهده اینجانبان است که از عهده برآییم . فی شهر ذی الحجه الحرام سنه ۱۳۳۴
۱ ذی الحجه ۱۳۳۴ (برابر با ۷ مهر ۱۲۹۴ و مطابق ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۶)

روی پاکت نامه :
هو – نراق – خدمت ذی مرحمت اجل عالی آقای معاون التجار(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد) روحی فدا مشرف شود

از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه به معاون التجار در ۱۰۸ سال قبل سپاس گزار می باشیم .

توضیحات :
لطف‌علی‌خان امیر مفخم  فرزند امامقلی خان حاج ایلخانی ملقب به امیر مفخم بختیاری، نظامی و از رجال سیاسی دوره قاجار بود، که در کابینه صمصام‌السلطنه در فاصله سالهای ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۷ وزارت جنگ را برعهده داشت.
سال ۱۳۰۹ به ایلخانی بختیاری رسید. پیشتر پدر وی امامقلی خان حاجی ایلخانی و ۴ برادر امیر مفخم، بنام‌های: محمدحسن خان سپهدار، غلامحسین خان سالار محتشم، سلطان محمد خان سردار اَشجع و نصیر خان سردار جنگ نیز به جایگاه ایلخانی بختیاری رسیده بودند. از این رو خانواده آنها یعنی فرزندان امامقلی خان، به خانواده حاجی ایلخانی شناخته می‌شوند.
لطفعلی‌خان امیر مفخم به همراه سایر قوای بختیاری، در دفع فتنه محمدحسن خان کاشی، که پس از تضعیف دولت مرکزی، در اصفهان و کاشان، سر به شورش برداشته بود و به غارت و قتل مردم می‌پرداخت، مجدانه تلاش کرد.
لطف‌علی‌خان،  به‌عنوان یک فرمانده نظامی علاوه بر ایلخانی بختیاری، به تعبیر دیوانی آن عصر، بر بسیاری از ایالت‌های بزرگ ایران، مانند: خوزستان، اصفهان، کردستان، کرمان، لرستان، کرمانشاهان و مُضافات، بارها حکومت داشت.
لطفعلی خان امیر مفخم فرزند امامقلی خان حاجی ایلخانی است، سال ۱۲۳۶ در چهارمحال و بختیاری زاده شد و سال ۱۳۲۶ در ۱۰۰ سالگی در قلعه دزک شهرکرد بدرود حیات گفت .

۰۰/۰۱/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook