سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به عرض عالی میرساند
سیادت انتساب آقا سیّد میرزای مشهدی ، مال(انتقال وسایل با چهارپایان) از کربلائی حسن مُکاری بکری گرفته از نراق بار حمل مشهد(روستای مشهد اردهال در 15 کیلومتری نراق) نماید ، نراق که آمده اند بار او را با چادرشَب(پارچه رنگارنگ) و بعضی اسباب دیگر نگاهداشته که چند روز نزد آقا حسین نراقی مُکاری بودم و مواجب مرا نداده ، این مطلب چه دخل به سیّد میرزا دارد . التفات فرموده بفرمائید بار و اسباب او را بدهند و کربلایی حسن بیاید مشهد چنانچه طلبی از آقا حسین دارد به قانون شریعت مطهره گرفته به او داده میشود و الا فلذا دیگر متعرض سیّد میرزا شدن خلاف است .

و دیگر جناب کهف الحاج حاجی میرمحمد علی طلبی داشت از شخص مشهدی ساکن نراق این اوقات مُطالبه طلب خود را کرد مُصلحین فیمابین آنها اصلاح کردند به چهار تومان و پنجهزار و محمد حسین پسر مرحوم حاجی مهدی نراقی(عموی فضل الله نراقی معاون التجار به نام محمد حسین نراقی فرزند حاج محمد مهدی ابن استاد عبدالله نراقی) متقبل شده و شرعاً بر ذمه(ضمانت) خود گرفته و قبول کرده و جمعی هم حضور داشتند و ... سپرده جمعی از اهل نراق و مشهد .... او را مُهر کردند و شاهد میباشند و یکماه ...... سپرده است حال در صدد مطالبه برآمده و در اَدای آن مسامحه(مُدارا کردن) و مُماطله(معطل کردن) می کنند آنرا هم بفرمائید بدهند .
و چنانچه این دو فقره را تمام نکنند و از جنابعالی نپذیرند لابد حضرات مشهدی در صدد اخذ و بازیافت طلب خود خواهند شد و موجب زحمت جنابعالی خواهند بود .
 زیاده مطلبی نیست مهمات و .... را قلمی دارند ....
مهر پشت نامه : چاکر احمد نادر علی

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارزشمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی سند حدود 110 ساله در خصوص مُطالبه مُکاری های نراق و مشهد اردهال سپاس گزار می باشد .

۰۰/۰۱/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook