سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

نراق
اخوی عزیزالوجود(میرزا عبدالحسین مهدوی نراقی فرزند فضل الله)
 مراتب را تفصیلاً توسط میرزا باباخان نوشتم انشاءالله رسیده است و از مطالب مسبوق شده اید و مقداری رَحم به دل شما آمده و مقداری وجه لابد فرستاده اید . باری اگر هم نفرستاده اید شما را بخدا قَسَم میدهم بفرستید که لازم است . والله از خجالت طلبکار نزدیک است بمیرم ، والله آبروی من از میان رفت و باعث شما شدید ، عزیز من شما را به وحدانیت حق قَسم میدهم محض رضای خدا تصدّق کنید و قدری وجه بفرستید.

مدتی است کاغذی از شما نرسیده البته مراتب را بنویسید و زمستان نزدیک شده و چوب لازم داریم . آقا میرزا فضل الله اظهار داشت که در محلات خیال دارم در نراق قدری چوب بخرم ، بنده به ایشان عرض کردم هر قدر هیزم لازم دارید در نراق از اخوی بگیرید و حواله دهید در محلات به من بدهند ، حالیه به شما می نویسم بنده تقریباً تا آخر زمستان شصت مَن سنگ شاه بلکه علاوه هیزم لازم دارم هرقدر میرزا فضل الله میخواهد بدهید و حواله بگیرید بفرستید و مابقی را هم با الاغ خودتان بفرستید و حالیه هم که الاغ دارید البته بفرستید که زمستان آمد و هوا سرد شده و کرسی را هم بگویید درست کند و بفرستید. مبادا فراموش شود .
لوازمات
هیزم تَر و خشک تقریباً شصت مَن.
خاکه ذغال(زغال) پنجاه مَن
کُرسی یکعدد
البته اینها را فوری بفرستید که لازم است .
آقای عباسقلی خان و آقای شیرزاد خان و آقای میرزا رحمان و آقای محمد صادق خان عرض سلام میرسانند و از بابت پوست ها تمام را به توسط میرزا قوام(احتمالا میرزا قوام نراقی برادرِ احمد خان که فرزندانش نام خانوادگی را به فروزنده تغییر دادند) میفرستم آقای رییس پسند نکردند و قوطی سیگار را هم خواهم فرستاد توسط میرزا قوام .آقا شیخ حسین مطالبه وجه چیت را میکند بدانید . اخوی جان خواهشمند است طلاق نامه کِشور کُلفت میرزا عبدالحسین(عبدالحسین مهدوی نراقی فرزند فضل الله) را هر طوری شده گرفته بفرستید محمدرضاخان(احتمالا محمد رضا خان یوسفی فرزند طوقان) اظهار داشت نزد من است این مطلب را فراموش نکنید هرطوری هست گرفته بفرستید .
گندم باری نه تومان و هفت ریال
جو باری شش تومان و چهار ریال
این مَظنه امروز که روز سه شنبه است میباشد فردا را خدا عالم است.

پشت و روی پاکت نامه :
نراق
خدمت اخوی مُکرَم مهربان آقا میرزا عبدالحسین تاجر نراقی زیده عزه العالی
25 بُرج عقرب(آبان) 1298(برابر با 23 صفر 1338)
عباس نراقی(فرزند فضل الله نراقی معاون التجار)

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه عباس نراقی به برادرش عبدالحسین در یک قرن پیش سپاس گزار می باشد .

۰۰/۰۱/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook