سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

21 جمادی الاول 1335(برابر با 24 اسفند 1295)
از نَراق الی محلات
 قربان حضور مبارک گردیم
یکسال متجاوز است امین مالیه انواع و اقسام هتاکی و بی قانونی را نسبت به اهالی نموده و صدمات لا نهایت وارد کرده و چون به ستوه آمده به مقامات عالیه تظلم نموده ایم بر عداوتش افزوده هر ساعتی آنتریکی مینماید و صدمه ای و افترایی روا میدارد منجمله راپورت(گزارش) داده که حبیب دشتبان سرقتی در شعبه(بخش) شده و ظنین واقع گشته دستخط مبارک صادر که تحقیق نمایند .
حضور آقای نایب الحکومه با کمال خضوع عرض شد هرکس را امین مالیه قبول دارد مجلسی منعقد و حبیب را استنطاق نمائید، اگر حبیب سارق و یا ظنین واقع شد دیناری صَد دینار میدهیم و هرگونه مجازات هم میشویم ،نمیدانم چه علت دارد که اقدام در این کار نفرمودند .

لهذا به عرض مبارک میرسانیم اولاً تمام دارایی عموم اهالی در دست حبیب است و غفلت و اِنفِکاک(جدایی) از وظیفه اش نمیتواند و ابداً مظنون و غیر امین نیست ، ثانیاً سرقتی در شعبه(بخش – شاخه) نشده و کذب محض است . با وجود اینها مقرر فرمائید یکنفر نماینده از طرف مالیه محلات ، یکنفر از طرف حضرت مستطاب اجل اکرم عالی به نراق بیایند در حضور آقای  نایب الحکومه و حضور علمای اَعلام و تجار و اعزّه تحقیقات کامل در محل بفرمایند .
اگر حبیب سرقتی کرده است به بدترین عذاب معذب فرمایند و دیناری صد دینار بگیرند و اگر ثابت نمودیم که امین مالیه محض غرض و عداوت و پیچیدگی این عنوانات را نموده حفظ جان و مال رعیتی که مطیع اوامر دولت و هرگونه اجحاف را تحمل می‌نماید بر ذمه(ضمانت) فتوت حضرت حکمران است و باید با کمال فتوت در این باب اقدام و تحقیقات کامله بفرمایید و جان رعیت بیچاره را از چنگال اجحاف و تعدیلات و تعرضات امین مالیه محفوظ دارید .
چاکران(ارادتمندان) اهالی نراق

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه 107 سال پیش اهالی نراق به حکمران محلات سپاس گزار می باشد .

۰۰/۰۱/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook