سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

فدایت شوم مطالب به تَواطُر(تواتُر – پی در پی) عرض شده امروز معروف وارد شد ..... شریف زیارت شد از سلامتی سَرکار کمال مسرت روی داد ........ داده شده اند ،اینکه مالهای میرزا شریف را کرایه کرده اید خود دانید . امروز ۹ بار توتون شعله نشان را حَمل همدان کردم ، ۱۳ باری که آقا عباس خریده است معلوم نیست کدام است ؟
به هر حال من که نمیدانم کدام توتون ها مانده است به هر حال یک باری که خراب بود بقدر امروز خالی کردم چهار پوط(وزنی معادل پنج مَن و نیم تبریز) از او عمل آمد باقی یک مَن پنجهزار نمی ارزد

و لیکن ..... من همان روز که این توتون آمده بود اگر خالی کرده بودید منتها یک پوط خاک که مخلوط کرده بود ضرر میشد اما گویا چنان دانسته اید که ضرر این توتون ها از کیسه حقیر بیرون میرود به هر حال فعلاً پنجاه تومان بواسطه اهمال کاری از کیسه رفت و.......... چشم این سفر با معروف میفرستم وقت غروب وارد شد اجناس که خواسته بودید جور نموده مع .....این دفعه با معروف میفرستم مشکی هم چشم
بابت حکمی که خواسته اید از قراری که شنیدم حکومت ......زاده داده شده و او هم داده شد به هر .... میل داشته باشید یا او ممکن است ولو اینکه او را وادار نمایید به ارومیه هم بنویسید البته از قول حقیر سلام مخصوص برسانید  پاکتی مُهر کرده فرستادم صلاح بدانید کاغذی به او بنویسید از قول حقیر و بدهید اگر از افتخار لشکر کاغذی رسیده باشد بنویسید

هر جور صلاح بدانید عمل نمایید و دیگر بهای مازوج امروز 395 میخرند اگر معامله ابراهیم چاچان و حاجی ابراهیم ... بنمایید پس گذاشتید برای چه وقت ؟
توتون به هیچ وجه پول نمی شود مگر به وعده یا آنکه حَمل همدان نمایید دیگر نمی دانم 9 بار توتون بی نشان که به همراه اسماعیل ... فرستاده بودم چه شده ؟ اگر عمل کرده اید کی و اگر مانده است در کجاست ؟ بنویسید از وضع اشنویه مرقوم فرمایید اینکه دکان میرزا محمد امین را بُریده اند خیلی محزون شدم خداوند عوض بدهد . دیگر حجت سلیم موصلی ..... توجه داده ممکن است یکمَن اشنویه چهار تومان معاوضه نمایید اگر ممکن باشد از او بخرید .... تمام فروخته اند ، در تبریز اما ننوشته اند که چند فروخته اند ؟
حاجی احمد از من توتون خواسته بود که به قیمتی که از کمپانی خریده ام بدهد جواب خوبی به او نوشتم اگر حاجی مولود توتون .... به وعده ده ماه روی همی 9 تومان بدهد تمام را از او بخرید و حمل نمایید من یکصد بار توتون بسیار اعلا برای بهار باید بگذارم ، باری هزار دانه گردوی اعلا برای حاجی ابراهیم البته بفرستید .
جناب حاجی میرزا پدر آ حبیب الله و میرزا کریم سلام میرسانند و مثل شما مطالبه وجه میکنند تکلیف چیست؟ زیاده مطلبی ندارم جناب حاجی محمود آقا را سلام میرسانم .

پشت و روی پاکت نامه :
هو
اشنویه(شهر مرزی در استان آذربایجان غربی) – خدمت جناب مستطاب عمده التجار و الاعیان آقای آقا میرزا فضل الله معاون التجار تاجر نراقی(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد) رسیده مشرف شود
لیل 23 محرم 1331(برابر 12 دی 1291)
وصول 24 محرم 1331(برابر با 13 دی 1291)
مُهر : عباس

سایت سلحشوران شهر نراق از استاد ارجمند حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه از نراق به اشنویه بیش از 150 سال پیش سپاس گزار می باشد .


۰۰/۰۲/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook