سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حضور مبارک جناب مستطاب بندگان عمـدةالتجــّار والاعیان آقا میـــــرزا خلیل الله رییس التجــّار،دام تعالی
صاحبا قبــله و امــیدگاه      فـــــدایت شوم
اول مطالب بر سلامتے وجود سرکار عالےمیباشد. ثانیاً مُکّـاریها .... وارد شدند،نامه سرکار زیارت نمودیم.جناب رییس اولاً بنده یک دست تنها چه کنم شما که میدانستید که حالت جناب ابوی چه جور هست؟!  چرا بنده را به این مرارت انداختید؟

اگر منزل را واگذار میکردم وقتی که میرآقـا... ... و هر کس سی دفعه می آمدند منزل،اما باز فردا که می آمد میگفت:از کجا آمدید؟! نه میتوانید یک شاهے... بگیرید نه میتوانید منزل را نگه دارید! نه یکبار بگویید یک پیشخدمت و یک آشپز هم میخواهد.من همه را به چشم سرکار میبینم.  بیست سال عمرم کم شد! اگر خوب کرد که هیچ، والّا شما دانید روز بفرضی اگر بروم در،بدان کور از خونابه سمی ... ... پنجاه سال از پدر من آنجا که کس است،یک حرف بس است... ...
نه دست که بر سر زنم و نه پا... که بر درون ...( نه دست صبر که در آستین عقل برم, نه پای عقل که در دامن قرار کشم) حال خدمت رسیده باشم از تنهایی تعویق افتاد کارها،بار...این هم خواهد گذشت.خداوند دارای...هست.

جناب ابـوے یک... ... حالی کند ... ... بنده...اینجور شده.خداوند خودش به خیر گرداند.جناب رییس این... ...پانزده باید بیرون نیاید.شما به خـــــدا قسم میدهم که خیلے در کشیدن سعی نمایید....ضرر بکند... ...کساد هست.چند روزی پس در فروش او نکنید.باری پانزده هزار خریداریم،کرایه هم که خود شما میدانید اگر بخواهید حمل کاشـان هم نمایید ملاحظه ضرر او را بکنید.
بنـــــده امسال خیلی صدمه خورده ام.کسب...بنـــده هم...کش هستم و صورت بارنامه...عرض شده بدین قرار تحویل بگیرید و اگر قصوری در کار هست از کرایه فــدوی کسر کنید عیب ندارد والّا ... طحـــــان(آسیابان – آرد فروش) آنها را روانه کنید بیایند.ایندفعه راهشان نزدیکتر هست،خودم...سفارش کرده ام شماهم کوتاهے نخواهید فرمود در فرستادن طحـــان.اورا نیز میخرم.اطلاع بدهید...آنکه قدری طلب از... ...داریم آنها میخواهند... بدهند و ...نامه داریم،کارهامان بدین جهـت معوّق نبوده است.

گنـــدم را میخواهند باری هفده هزار بدهند و ما هم بر نمی داریم،کشتیمان به گل نشسته است و از بابت آرد فرموده بودید بنده یک.... پیشتر رفتم. آسیــاب قورچـی باشی(قورچی باشی شهری است دربخش کمره شهرستان خمین استان مرکزی) تا آبادی پنج فرسخ است.گنـــدم خوب جهت سرکار میفرستادم،سرکار هم... ...بدهید آسیــاب که نانش را میخورید... ...این سفر گنـــدم را... فرستاد جهـت سرکار،نوش جان کنید و...او را با...راضی کرده ام که کود بار کنند... را هم منظور کنید.

مُهر حکاکی شده روی صفحه نامه که به سختی رویت می شود

همش را خودتان .... بنده رعیت سرکار شده ام که نان از قِبَل شما بخورم نه آنکه در ذلّت باشم!و مبلغ شش تومان کرایه دادم مشهـدےمراد و محسوب نمایید و جهت آمدن این سفر پیشکرایه بدهید که طمع ننمایید...کوتاهی نکنید در فرستادن و جواب... ...است.

نوشته روی پاکت:
حضور مبارک جناب مستطاب بندگان عمـدةالتجــّار والاعیان آقا میـــــرزا خلیل الله رییس التجــّار،دام تعالی
2468
1 شهر ذیقعده 1325(برابر 14 آذر 1286)


از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه به میرزا خلیل الله رئیس التجار سپاس گزار می باشیم .

از جناب آقای حمید سلطانی شایان فرزند اکبر از بابت تایپ و تنظیم نامه 117 سال قبل قدردانی می کنیم .


توضیح : دریافت کننده نامه میرزا خلیل الله رئیس التجار اهل شهر نراق نیست و محتمل است از متمکنین شهرهای قورچی باشی ، خمین یا مجموعه عراق عجم باشد .

۰۰/۰۴/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook