سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

التاریخ بیست و نهم آذرماه ۱۳۱۶ خورشیدی مطابق شانزدهم شوال 1356(صحیح 26 رمضان 1356)
الناکح : رضا غفاری نراقی دارنده شناسنامه شماره ۱۰۷۹ صادره از دفتر آمار محلات متولد ۱۳۱۴ قمری(صحیح 1341برابر 1301 شمسی) ولد مرحوم آقا ماشاالله غفاری نراقی و فاطمه خانم طحانی شماره ۱۲۱۷

المنکوحه : بطول(بتول) خانم اکبری نراقی دارنده شناسنامه شماره ۸۲۸ صادره از دفتر آمار محلات دختر آحبیب الله اکبری متولد ۱۳۴۲ قمری(1302 شمسی) مادرش سلطان خانم شماره ۸۲۴

الصداق مبلغ یکصدو پنجاه و سه تومان از قرار ذیل :
هدیه کلام الله یکتومان.
نقد مافی الذمه هشت تومان .
رختخواب یکدسته ده تومان.
گوسفند ۸ بیست و پنج تومان.
فرش یک تخته چهل تومان.
لباس ده تومان.
مس ۲ مَن چهارده تومان.
ماده گاو پانزده تومان.
تمامی یکدرب اطاق تحتانی مع پستوی آن واقع در خانه عبدالغفار فی کوچه شُتران نراق محدود به این حدود :
حدی به فضای خانه ،
حدی به اطاق عزیزالله ،
حدی به اطاق فتح الله ،
حدی به باغچه علیخان
که قیمت آن سیصد ریال است
 شهود :
 آقا حسین اسدالله رضائی شماره ۴۳۹
 عزیزالله طحانی شماره ۱۲۱۶
معرفین :
حبیب الله اکبری پدر زوجه شماره ۸۳۲
آقا حسین رضائی ولد مرحوم اسدالله شماره ۴۳۹
اثر انگشت شهود و معرفین را تصدیق دارم

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد معزز حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی عقدنامه سپاس گزار می باشد .  

توضیحات : حاجیه خانم بتول اکبری فرزند حبیب الله سال 1302 در شهر نراق متولد و تاریخ 14 شهریور 1392 دار فانی را وداع گفت . شادی روح او و همسرش صلوات

۰۰/۰۴/۰۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۶ مهر ۰۰ ، ۱۱:۲۴ سلحشوران شهر نراق


نامه اعتراضی ملا احمد نراقی پور فرزند آقا محمد فاضلی مجتهد سر دفتر ازدواج و طلاق شهر نراق برای عاقد سینقان سید رضا قهاری و تخلف جهت سن قانونی دختران و نگهداری عدّه زنان


آقای سید رضا غفاری : چون طبق مقررات و قانون مدنی سن زوجه باید پانزده سال تمام باشد و تاکنون چندین دفعه پیغام و کتباً به شما اخطار شده است که باید مراعات و مواظبت نمائید که بر خلاف مقررات رفتار نشود معذالک توجهی ننموده و خودسرانه مشغول عملیات نامشروع و خلاف قانون رفتار مینمائید مثل اینکه در چندی قبل زوجه مرحوم آقا سلیمان نراقی را برای شخص دوریدانی(روستای دوریدان از توابع شهرستان دلیجان) ازدواج مینمائید در حالتیکه زوجه در حال عده بوده است .
فعلاً بوسیله شما اخطار میشود اولآ در چند روز قبل آقای علی تیموری ورقه شناسنامه دختر مرحوم شهاب نراقی را ارائه دادند در حدود شش ماه به موعد قانونی او باقی مانده تا قابل ازدواج شود از قرار معلوم قصد دارند دختر را برای پسر آقا میرزا عقد نمایند .
لازم گردید شما را متذکر نمایند که از وقوع ازدواج مزبور خودداری نمائید ثانیاً همه ماهه صورت وقوع ازدواج خود را به این دفتر برای ثبت آن ارسال دارید.

🖌سر دفتر ازدواج و طلاق نراق
احمد نراقی پور – آذر ماه 1316


اداره محترم اَمنیه(ژاندارمری) دلیجان
6/10/1316

قریه سینَقان(روستای سینَقان از توابع شهرستان دلیجان) که در یک فرسخی نراق(شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان) واقع است از زمان قدیم تاکنون ازدواج و طلاق آن قریه بواسطه فِقدان متصدی به نراق مراجعه میشده ، فعلأ سه سال است که این دفتر رسمیّت پیدا نموده و طبق قانون ازدواج واقعات آن قریه باید در این دفتر ثبت شود .
سیّد رضا نام قهاری سینَقانی با آقا میرزا کدخدای آن قریه تبانی نموده و مانع از مراجعه به این دفتر گردیده و همه روزه بر خلاف مقررات برآمده در سه ماه قبل عیال مرحوم سلیمان نراقی را در حالیکه عدّه وفات زوجه منقضی نشده و در عدّه باقی بوده سیّد رضا برای شخص دوریدانی(روستای دوریدان از توابع شهرستان دلیجان) عقد مینماید که تاریخ فوت سلیمان و ازدواج زوجه اش شاهد قضیه است .
تاکنون چند مرتبه به او کتباً اخطار شده که طبق مقررات سِن زوجه باید پانزده سال تمام باشد و چنانچه کمتر باشد نباید اقدام در واقعه بنمایی ابداً توجهی ننموده و خودسرانه مشغول اینگونه عملیات است تا در تاریخ 20/9/1316 دختر مرحوم شهاب نراقی را که طبق ورقه شناسنامه اش ششماه به موعد قانونی او باقیمانده است برای پسر آقا میرزا آقا و با اینکه رسماً به او اخطار شد که از ازدواج مزبور خودداری نماید ، معذالک کدخدا عَمد مینماید .
لذا از آن اداره محترم تقاضا مینمایم ‌که بنام حفظ قانون رسیدگی فرموده پس از تحقیقات از سیّد رضای مزبور و کدخدا الزام کتبی اخذ شود که اینگونه عملیات برخلاف قانون را دیگر مرتکب نشوند.


از استاد گرامی حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی دو فقره نامه از عاقد نراق احمد فاضلی( نراقی پور) به عاقد روستای سینقانِ دلیجان و اداره اَمنیه دلیجان در سال 1316 خورشیدی سپاس گزار می باشیم

🖌توضیحات کانال نراق شهر من :
احمد فاضلی فرزند آقا محمد فاضلی مجتهد سال ١٢٨٠ شمسی در نراق متولد و دارای شناسنامه شماره ٢۴٢٠ قم بود . ملا احمد معمم و روحانی خبره در حوزه علمیه قم تحصیل کرده بود . زمانی که در دادگستری اشتغال یافت و مخالفت های رضا شاه لباس با روحانیت لباس را از تن در آورد . دهه ٣٠ فامیلی خود و فرزندانش را از فاضلی به نراقی پور تغییر داد . ایشان در تصادف محور نیزار زخمی و تاریخ ١٠ مرداد ١٣٣٩ در بیمارستان نیکویی قم فوت نمود . پیکرش روی قبر پدر بزرگش عالم برجسته ملا محمد رضا مجتهد فاضلی فرزند ملا ابوالحسن بن ملا محمد مهدی نراقی در قبرستان شیخان شهر قم خاکسپاری گردید .




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook