سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

دوست عزیز فراموشکار
فدایت شوم
مدتی بود از سلامتی جنابعالی اطلاعی نداشتم تا آنکه در دو سه روز قبل آقای آقا اسدالله(احتمالا اسدالله فرزند حاج صادق) فرمودند که آقا شکرالله خان(شکرالله صفایی فرزند حبیب الله) از شما گله کرده اند که ما ز یاران چشم یاری داشتیم .
این مسئله را بر خود ناگوار فرض کرده ام زیرا که در مراسلات غفلت نورزیده از جهات دیگر هم که از طرف بنده در خدمتگذاری قصوری نشده . چندی است گرفتار خیالات آن میباشم که آیا از چه سبب بوده ، این اشاره را بدون مدرک فرض نمیکنم گمان می‌کنم بی مرحمتی خود را بر عدم اخلاص فدوی هم منظور دارید .

آقای عزیز ، بعد از مسافرت طهران در اول مرحله باید از طرف جنابعالی مرقومه زیارت و جوابیه را عریضه تقدیم نمایم ، همین ترتیب هم رفتار شده و تاکنون هم دیگر به زیارت مرقومات مفتخر نگشته ام . دوست عزیزم ، با این حالت گمان دارم بعد از ورود به طهران آنچه در نظر بوده همگی را محو فرموده اید لازم است تجدید عهدی نموده از سلامتی خود مطلعم فرمائید در عوض منزل نیز به عرض سلام و ارادت خدمت حضرت عِلیه(آستان بلند پایه) مُصدع(دردسر دهنده) اوقات گردید .
قربانت       زیاده         امضاء ...
ده تومان برات واصل گردید سه تومان میرزا علی اکبر هم به وصول رسید خود بنده و شخص دیگری هم همراهی کرده تا هفده تومان رسانیده مبلغ را به مصرف خود رسانیده نظر ندارم که در عریضه سابق عرض شده است یا خیر بدین جهت در اینجا یادآور گردیدم .        امضاء ...

روی پاکت نامه :
طهران - تلگرافخانه مبارکه
بتوسط آقا اسدالله تاجر نراقی
خدمت ذیرَفعَت دوست عزیزم آقای میرزا شکرالله خان(شکرالله صفایی فرزند حبیب الله نراقی رئیس التجار) داماد آقای معاون الممالک(غلامحسین امینیان فرزند محمد) مشرف گردد.    15عقرب 1333
15 ذی الحجه 1333 برابر 1 آبان(عقرب) 1294


سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارزشمند و فرهیخته گرانقدر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود جهت بازخوانی نامه اسدالله تاجر نراقی به شکرالله خان صفایی فرزند حاج حبیب الله نراقی در 110 سال پیش سپاس گزار می باشد .

۰۰/۰۴/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook