سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تعرفه انتخاب
نمایندکان(نمایندگان) ملت برای مجلس شورای ملی
نمره 291
تاریخ 26 محرم الحرام 1336(برابر با 20 آبان 1296)
حوزه انتخابیه محلات
دارنده این ورق آقای آقا احمد پسر جناب مستطاب شریعتمداری آقای آقا محمد مجتهد ساکن نراق که شغلش عالِم است به موجب این ورقه تعرفه حق رای دادن رای برای انتخاب یک نفر نماینده دارد و از روز 24 محرم تا روز 27 قبل از ظهر از ساعت ... تا ساعت ... قبل از ظهر و از ساعت یک بعد از ظهر تا ساعت ... قبل از غروب میتواند در مسجد جمعه(جامع) نراق حاضر شده رای خود را در انتخاب یک نفر نماینده به انجمن نظارت انتخاب تسلیم نماید .
مُهر اعضای انجمن نظارت انتخابات
الراجی قوام الدّین علی
محمد
محمد یوسف
طوقان نراقی
یا علی


توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق :

احمد فاضلی فرزند آقا محمد فاضلی مجتهد  سال 1280 شمسی در نراق متولد و دارای شناسنامه شماره 2420 قم بود . ملا احمد معمم و روحانی خبره ای بود که در حوزه علمیه قم تحصیل کرده بود . زمانی که در دادگستری اشتغال یافت و مخالفت های رضا شاه لباس روحانیت را از تن در آورد . دهه 30  فامیلی خود و فرزندانش را از فاضلی به نراقی پور تغییر داد .
در شهرهای فسا ، لار ، جهرم ، آباده ، شیراز ، بابل ، محلات ، ملایر و کرمان به شغل قضاوت اشتغال داشت . تاریخ 05/05/1339  طی تصادف اتوبوس نراق متعلق به حاج رضا آعلی به رانندگی فردی اهل کاشان که روزانه به سمت شهر قم تردد داشت در محور نیزار زخمی و 10 مرداد 1339 در بیمارستان نیکویی قم فوت نمود . فرزند شش ساله اش به نام سعید در دم کشته شد . 

مرحوم احمد نراقی پور

همچنین دو نفر نراقی دیگر به اسامی رضا شریفی فرزند ملا عباس و علی یوسفی فرزند نصرالله کُشته و در قبرستان های وادی السلام قم و مسگر آباد تهران به خاک سپرده شدند .
 آیت الله العظمی سید شهاب الدّین مرعشی نجفی(1276 – 1369)  فرزند سید شمس الدّین بر پیکرش نماز خواند .
بنا به وصیتش و احترامی که اجدادش داشت روی قبر پدر بزرگش عالم برجسته ملا محمد رضا مجتهد فاضلی فرزند ملا ابوالحسن بن ملا محمد مهدی نراقی در قبرستان شیخان شهر قم خاکسپاری گردید .
همسر آقا احمد نراقی پور به نام حاجیه خانم توران صفایی فرزند میرزا شکرالله و فرزندانشان : پوراندُخت - آذرمیدخت - سُرُورالزمان - حسام الدّین - مسعود - محمد - زهرا - خاور  - بتول نام داشتند .

۰۰/۰۴/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook