سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

عرض میشود اولاً انشاءالله پیوسته وجود شریف در ....... سلامت بوده باشد در ضمن عرض میشود گزارش از قراری میباشد که چندی قبل همشیره رضا نراقی عرض شده از بابت وجه برات .......... سرکار عرض شد که این همه .... فرمودید که با من عداوت داری میخواهی آبروی مرا بریزی او هم فرستادم ......نیاورد من پول فرستادن شما می باشد ......... فرستاده اید همین همدان مانده که بنده ........... کرده ام وجه برات شما را داده ام حال نوشته کاغذ نعمت الله ........... دو اشرفی می باشد همه وجه برات را خواهم فرستاد مگر این ها که آمدند آدم نبودند که پول همشیره آنها بفرستند که می نویسید هر کس بیاید خواهم فرستاد . حال انصاف بدهید من عداوت دارم می خواهم آبروی شما را بریزم یا اینکه شما عداوت دارید و می خواهید آبروی مرا بریزید ؟

من که پول بیکاره در مِجری(در گویش نراقی نوعی صندوقچه) نگذارده ام که برات شما را بدهم بعد از مدتی شما این قِسم جواب بنویسید یک برات صد و پنجاه تومان دیگر هم آمده که به آقا محمد ابراهیم نوشتم بفرستد زود بفرستد . پسر آقا محمد ابراهیم نوشته بود که آقا حبیب الله باید بدهد سفارش کردم پول بفرستد حال که قافله آمده نه شما جواب نوشته اید نه آقا محمد ابراهیم جوابی نوشته اند وعده برات هم شده وعده برات بنده وعده ....... سلطان را داده ام که پول مرا .......... که آقای سلطان آمده هیچکدام نه پول فرستاده اید نه جواب نوشته اید و من هم بشما مینویسم جواب من نوشته که عداوت داری به هر حال این رسم پول برات دادن نیست .
حال تکلیف من این است که برات دار که آمد به او بگویم خبر دارد جواب از من برسد . خبر ندارد نکول(خودداری کردن از پرداخت وجه حواله) خواهم نوشته . زیاده بر این نوشتن و آبروی خود را بردن جیز نیست صورت محاسبه شما را می نویسم چنانچه صلاح می دانید وجه برات را ....... بفرستید . صلاح نمی دانید جواب بنویسید ....... برات بحواله خود محمد جواد بدهم ....... هر ده مَن گندم گرفته باشم تماما کاغذ بنویسم و جواب نوشته ....... تهران این پول بواسطه شما در عده تعویق شده تا ایشان تشریف نیاورده از ایشان مطالبه نخواهد هم منفعت شما می باشد که عاید اینجانب میشود .  زیاده عرض ... جواب را بنویسم تا تکلیف معلوم شود ..... آقا محمد ابراهیم هم جواب دادم .......... موجود است تا ایشان از قم تشریف بیاورند .
خدمت جناب آقا حبیب الله ....... که گندم را ........... فروختم به آقا سید ابوالحسن پول ........... حالا .......... زحمت کشید سی مَن جو پاک اعلا بفرستد ...... جناب آقای محمد ابراهیم را ....... سلام برسانید که گندم ها را ......... می خواهند بخرند .  12 محرم 1325(برابر با 5 اسفند 1285)

روی پاکت نامه :
یا خیرالحافظین
عریضه در نراق خدمت ... جناب مستطاب عمده التجار آقا حبیب الله رئیس التجار نراقی(حاج حبیب الله نراقی فرزند حاج محمد مهدی موسوم با حاجی رئیس و رئیس التجار تاریخ فوت 2 شهریور 1313) رسیده مشرف گردد .

فرزند خلبان رحمانی

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارزشمند و فرهیخته گرانقدر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود جهت بازخوانی نامه به حاج حبیب الله رئیس التجار نراقی در 118 سال قبل سپاس گزار می باشد .

۰۰/۰۴/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook