سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

محمد فروزان تاریخ 30 شهریور 1334 در شهر اراک دیده به جهان گشود  و بعدا کد ملی 0532105508 برایش در نظر گرفته شد .

پدرش آقای فضل الله فروزان فرزند هاشم اصالتا اهل روستای مُزوَش از توابع شهرستان دلیجان سالها در تهران سکونت داشت و بعد در شهر اراک سکونت یافتند .آقا فضل الله به دلیل آشنایی با مسائل پزشکی  و انجام تزریقات در افواه مردمی به دکتر فروزان خطاب می گردید .

مرحوم فضل الله فروزان

برادران ایشان که با نام خانوادگی علیزاده در منطقه شناخته می شوند به اسامی : فرج الله ، عزت الله و کاظم هستند که کاظم علیزاده در مزرعه گله تنگ مُزوَش به دامداری و کشاورزی مشغول بود . وی زمستان 1365 مدت کوتاهی قبل از شهادت فرزندش محمد بدرود حیات گفت و پیکرش در قبرستان بهشت زهراء اراک خاکسپاری شد .

مرحوم عزت خسروی

مادرش خانم عزت خسروی فرزند محمد ابن حاج مهدی تاریخ ۱ مهر ۱۳۰۲ در شهر نراق متولد شد و تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ در اراک به رحمت خداوند ملحق شد و طبق وصیتی که شده بود روی قبر دخترش توران فروزان(۱۳۳۶- ۱۳۸۲) در بهشت زهراء اراک به خاک سپرده شد . قمر خانم زن صالحه اهل نراق مادر مرحومه عزت بود . این شیر زن نراقی از زنان فداکاری است که نام عزتمندی او زبانزد است .

 

عزت خانم مادر شهید دارای دو برادر به اسامی غلامرضا و علی خسروی و همچنین سه خواهر به نامهای زیور ، باشی و نسترن خسروی می باشد .
فضل الله فروزان و عزت خسروی علاوه بر فرزندشان محمد که در جبهه به شهادت رسید دارای دو دختر به اسامی توران و ایران و همچنین دو پسر به اسامی حسین و حسن فروزان می باشند .

شهید محمد فروزان

محمد فروزان تحصیلات خود را در یکی از دبستان‌های شهر اراک آغاز کرد و با جدیّت و تلاشی که داشت، توانست دوره‌ ابتدایی‌ را به پایان برساند و راهی دوره‌ راهنمایی شود. پس از موفقیت این مرحله در دبیرستان مجیدی در رشته‌ علوم طبیعی مشغول به تحصیل شد و موفق به دریافت دیپلم گردید . وی مدتی منشی دکتر جمیلان متخصص چشم در اراک بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جهاد سازندگی اشتغال یافت .
محمد با دختر عمویش سرکار خانم فاطمه علیزاده فرزند کاظم ازدواج نمود و حاصل این وصلت یک دختر به اسامی محبوبه(محدثه) فروزان می باشد که در حال حاضر عروس عمه اش می باشد .

او با گذشت و مهربان و در کارهای خیر پیش‌قدم بود. در آخرین دیدار از ماموریت عملیات کربلای 4 بازگشته بود و در این زمان پدرش فضل الله فوت کرده بود. موقع رفتن یک پلاک شناسایی به مادرش خانم عزت خسروی نراقی داد و همچنان سفارش همسرش را به مادرش کرد به طوری که گویی از عدم بازگشتش مطمئن بود و با گریه از مادر جدا گردید.

این جهادگر در زمان جنگ تحمیلی چند بار از سوی گردان مهندسی رزمی جهاد استان مرکزی به جبهه اعزام شد و سرانجام طی عملیات کربلای 5 تاریخ 10 اسفند 1365 در حال احداث جان‌پناه و سنگر برای هم‌رزمانش در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش پس از ادای احترام در گلزار شهدای اراک به خاک سپرده شد .

بسیجی جهانگیر خسروی فرزند غلامرضا اهل شهر نراق و ساکن تهران که تاریخ 3 اسفند 1361 در دفاع مقدس به شهادت رسید پسر عمه شهید محمد فروزان می باشد .

۰۰/۰۴/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

خیلی جالب بود. خدا همه رفتگان رحمت کند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook