سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سلسله اشعار عاشورایی مربوط به احمد نراقی

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۳۶ ب.ظ

خطاب آمد حسین قربانی شش ماهه می خواهم
حسین گفتا که شش ماهه علی اصغری دارم

خطاب آمد جوان داری حسین از بهر قربانی؟
حسین گفتا هیجده ساله نوخط اکبری دارم

خطاب آمد دگر داری جوان از بهر قربانی
حسین گفتا چون عباس میر لشکری دارم

خطاب آمد باید چشم از قاسم بپوشانی
حسن گفتا قاسم را و عون و جعفری دارم

خطاب آمد سرت را با لبان تشنه می خواهم
حسین گفت آبِ دنیا هست حاجت کوثری دارم

خطاب آمد باید چشم از زینب بپوشانی
حسین گفت این بلا سخت است در حیرت سری دارم

نه داغ اکبر است این نیست داغ اصغر زارم
ولی این امرِ ناموس است از آن مشکل تری دارم

بُوَد زینب انیس و مونس طفلان بی یاور
اگر زینب شود بی کس نَه سر نَه افسری دارم

سلسله اشعار عاشورایی مربوط به احمد نراقی به مناسبت ماه محرم که یکصد سال پیش در شهر تاریخی نراق مورد استفاده عزاداران سیّدالشهداء قرار داشته و برای اولین بار توسط استاد مرتضی علی آقائی پژوهشگر تاریخ و فرهنگ نراق بازخوانی و نمایش می گردد .

۰۰/۰۶/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook