سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

‍ همدان حاجی محمد نراقی
عنوان تلگرافی نراقی
بتاریخ ۳ شهر شعبان سنه ۱۳۵۱
۱۳۳۱/۹/۱۲
همدان الی نراق
جناب مستطاب عمده التجار آقای آقا محمد علی آقا فروغی تاجر نراقی زیده مجده العالی
عرض میشود ، مشروحات از قرار قبل است آخرین مراسله مورخه ۱۶ رجب ۱۳۵۱ بوده که ضمناً استعلام شده مرقوم دارید بدانم نماینده ثبت اسناد و املاک آن نواحی آمده یا نه ؟چون‌ باید وکالت نامه بفرستم املاک ما را ثبت نمائید .
بعلاوه تقاضا شده بود از اعلانات ثبت هم که منتشر می‌شود جهت ما بفرستید و مقدار سه مَن به وزن شاه هم جُوزاغند الگی و آلوئی اَعلا(جوزغَند محصول منحصر به فرد نراق) خواسته بودم البته الی اکنون نرسیده و ... دستور و تقاضای اینجانب عمل فرموده‌ اید منتظر جواب و اقدامات هستم مرقومه شریفه مورخ ۲۵ رجب واصل از سلامتی شما و مطالب مندرجه اطلاع حاصل آمد اینکه مقدار سیزده مَن ... به وزن شاه ....... فرستاده اید و فراموش شده بارنامچه بدهید هنوز جنس مذکور نرسیده هر وقت برسد حسب المرقومه عمل خواهد شد و دیگر اینکه مشغول غرس اشجار در باغ لاستان بوده اید از زحمات شما نهایت امتنان حاصل است . تکلیف وجه برای سنه ماضیه را خواسته بودید که به قم بفرستید یا همدان فرقی ندارد چنانچه قم برای شما سهل تر است قم برسانید به تجارتخانه شفیق و پسران قبول است . عایدی هذاسنه هم صورت بفرستید و البته جوزاغندی(جوزغَند) را که خواسته ام بفوریت ارسال دارید خیلی لازم است زیاده عرضی ندارد.
امضاء احمد نراقی زاده
مُهر: از طرف حاجی محمد نراقی حاجی محمد رضا نراقی

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه خاندان نراقی از همدان به ملا علی محمد در نراق نزدیک به یک قرن سپاس گزار می باشد .

توضیحات :
احمد نراقی فرزند حاج محمد نراقی عمده التُجار ابن حاج محمد رضا رئیس التُجار در سن نسبتا جوانی و چهار سال پس از فوت پدرش در سال حدود 1318 فوت نمود . نام مادرش حاجیه خانم سلطان معینی نراقی فرزند حاج محمد تقی بود . همسر احمد به اسم بهجت المُلوک میر پنج نام داشت . دایی های مشهور احمد نراقی در همدان به اسامی حاج عبدالهادی و حاج غلامحسین و حاج رضا معینی نراقی مشهور بودند .

۰۰/۰۶/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook