سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سردار حسین نباتی نراقی رهرو حسین شهید

شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵ ق.ظ

حسین نباتی فرزند شهید مُندعلی تاریخ ۱ فروردین ۱۳۴۱ در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان متولد شد . در پیروزی انقلاب مردمی به رهبری قائد اعظم آیت الله خمینی رحمت الله علیه فعالیت موثر داشت .

متاثر از اولین شهید بعد انقلاب شهرستان های محلات و دلیجان و منطقه مرکزی به نام پاسدار محمد علی قجری نراقی(تاریخ شهادت ۸ اردیبهشت ۱۳۵۹) و پس از مراسم چهلم شهید در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات در آمد .
در اولین گام مسئولیت دایره مبارزه با مواد مخدر در سپاه محلات به ایشان سپرده شد . سِمَت بعدی او مسئولیت حفاظت از امام جمعه فقید شهرستان محلات آیت الله عبدالعلی(طه) مقدسی بود که عاشقانه به این عالم جلیل القدر ارادت داشت .  

تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۶۰ با بانوی با فضیلت و مومنه سرکار خانم هما نساج اهل دزفول ازدواج نمود  و حاصل ازدواج آنان سه فرزند نیکو خصال به اسامی مریم ، زینب و محمد علی نباتی می باشد .  بهار ۱۳۶۱ در دوره ۲۱ سپاه در منظریه قم دوره آموزشی را فرا گرفت و سوم خرداد که خرمشهر طی عملیات بیت المقدس آزاد شد در حین آموزش بود .

پدرش مُندعلی نباتی تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۶۱ طی پدافندی عملیات محرم در ۵۶ سالگی به درجه شهادت نایل آمد و به حبیب ابن مظاهر شهدای شهرستان دلیجان ملقب گردید .  
حدود سال ۱۳۶۲ از سپاه محلات به سپاه دلیجان منتقل گردید و در واحد اطلاعات فعالیت های موثری در خصوص جلوگیری از فعالیت گروهای التقاط و چپ مارکسیست از جمله سازمان منافقین و سازمان چریک های فدایی از خود به یادگار گذاشت . پس از تشکیل وزارت اطلاعات مدت کوتاهی به جمع سربازان گمنام امام زمان(عج) پیوست ولی مجددا به سپاه بازگشت .

سال ۱۳۶۳ در زمانی که سید جعفر صالحی محلاتی فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دلیجان بود سِمَت قائم مقامی این نهاد را بر عهده گرفت . از دیگر مسئولیت های وی فرماندهی بسیج دلیجان بود و عمده تلاش او در این ایام اعزام نیروهای بسیج و سپاه به جبهه و مقابله با پیش روی ارتش متجاوز بعث عراق بود .
 

سردار حسین نباتی در خلال زندگی و پاسداری توجه لازم به جبهه و دفاع مقدس داشت و مجموعا در جنگ تحمیلی درخشش قابل توجه ای داشت . در عملیات ها و جبهه های مختلف از جمله : دارخوین ، ثامن الائمه و شکست حصر آبادان ، اهواز ، اندیمشک ، دزفول ، بدر ، کربلای ۵ ، شلمچه ، طلائیه ، والفجر ۱۰ ، مرصاد و مناطق عملیاتی زیادی حضور داشت . سال آخر دفاع مقدس در حلبچه عراق با برادرش حسن مجروح شیمیایی شد و نام او در افتخار آفرینان جانباز یادداشت گردید . وی همچنین در رده فرماندهی در کنار فرماندهان لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در دفاع از آب و خاک کشور جانفشانی های موثر داشت .

 تعدادی از مسئولیت های دیگر سردار حسین نباتی خصوصا در جنگ تحمیلی عبارت است از :
مسئول دسته
جانشین گروهان در گردان دریایی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)
جانشین دفتر قضایی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)
جانشین مدیریت پادگان شهید زین الدین در لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)
مسئولیت قضایی پادگان شهید زین الدین لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)
پیک لشکر ۱۷ در زمان فرماندهی سردار غلامرضا جعفری
جانشین مرکز بسیج ادارات و کارخانجات ناحیه ویژه قم
مسئول سازمان بسیج مهندسین ناحیه ویژه قم
فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه استان قم به مدت سه سال(بعد از بازنشستگی)
فرمانده حوزه مقاومت شهدای گمنام پردیسان قم با بیش از ۲۵ پایگاه مقاومت که با توجه به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری منجر به تاسیس سپاه ناحیه پردیسان شد

سردار حاج حسین نباتی نراقی پس از بازنشستگی همچنان در کنار انبوه کارهای عمرانی و سازندگی در فعالیت های مذهبی از جمله موکب داری سیدالشهداء در کربلا و برپایی تکیه در شهرهای قم و نراق اقدام نمود . همواره خود را خادم امام حسین(ع) و نوکری زائران حسینی  را افتخار می دانست . حسین در کنار برادرش سرهنگ مهدی نباتی فرمانده سپاه ناحیه دلیجان در فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه تشریک مساعی داشت .

چند سالی بود سردار نباتی به بیماری دیابت مبتلا و همزمان دیالیز نیز می شد ولی هیچگاه درد و رنج خود را عیان نکرد تا اینکه در این اثنا با شیوع فراگیر ویروس کرونا درگیر شد و تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۲۸ ذی الحجه ۱۴۴۲ در آستانه محرم دعوت حق را لبیک گفت . پیکر پاک او در میان شیون زنان و گریه مردان در جوار بقعه شاه سلیمان(ع) و جَنب گلزار شهداء شهر نراق خاکسپاری گردید .

شادی روح پاکش صلوات


ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم

۰۰/۰۷/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

بهترین فرمانده ی خدمتیم، روحت شاد، با ارباب محشور باشی حاجی، اما خیلی زود بود برای رفتن، بمولا مرد رو دستش نبود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook