سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۱۳۱۹/۱۱/۲۹
اخوی زاده عزیزم آقای عزیزالله مهدوی(فرزند عبدالحسین) ملاحظه نمایید
نورچشم عزیزم انشاءالله در پناه حضرت احدیت،خود و متعلّقان کلاً محفوظ و مصون بوده،ملالی در خاطر ندارید. از حالات بخواهید بحمدلله سلامت،ملالی ندارم و فامیل کلاً صحیح و سالم و هیچگونه کسالتی ندارند. هفته گذشته کاغذ شما رسید.از سلامتی شما مسرور و مشعوف شدم.شرحی نوشته بودید که به سمت معلمی مدرسه نراق با ماهی بیست تومان حقوق استخدام شده اید.خیلی مسرور گردیدیم که به این سمت مفتخر و دارای حقوق گردیده اید.امیدوارم انشاءالله تعالی همیشه مادام به همین سمت برقرار بوده باشید.

منوچهر و هوشنگ(مهدوی فرزندان عباس ابن فضل الله معاون التجار) هم هر دو مرتباً به مدرسه میروند و فعلاً در کمال خوبی مشغول تحصیل میباشند. راجع به ورقه تصدیق خودتان که نوشته بودید خبری است از تهران رسیده و کراراً مطالبه از فرهنگ شده، جواب میدهند که بایستی ورقه را بیاورید تا بتوان با مراجعه به ورقه تصدیق را داد. لازم است هرچه زودتر ورقه را با پست بفرستید که بعداً تصدیق شما را گرفته بفرستم.البته فراموش ننمایید . ضمناً خواهشمندم یکدانه جِلد(کیسه) ماست بزرگ بدهید پسران مرحوم استاد غلامعلی دبّاغ(استاد شکرالله فرزند غلامعلی اهل نراق) برای من درست کرده و با پست بفرستید که خیلی خیلی در این موقع لازم است و وجه او را معلوم کنید تا تمبر پستی برای شما بفرستم.البته البته جِلد ماست خیلی لازم است که بایستی تهیه و ارسال داری که یک دنیا ممنون میشوم. و بعلاوه میزان یکمَن نیم سنگ شاه جوزقند(جوزغَند محصول شهر نراق) بادامی و اَمرودی و آلویی و قدری هم تخمه کدو که در حدود یک مَن تبریز باشد، کلیه را در جعبه محکمی گذارده و با جِلد ماست بفرستید و پول کلیه را حساب نموده از حضرت آقای فروغی دریافت که به حساب من محسوب نمایند.ممکن است در موقع اخذ وجه همین کاغذ را خدمتشان ارائه بدهید و وجه را دریافت دارید. در هر صورت اینها را برای شب عید لازم و فوری است که بایستی نوعی بنمایید که زودتر برسد.

و ضمناً از قول بنده و خانواده و عطاءالله(مهدوی) و حسن آقا خدمت والده محترمه و والده خودتان و همشیره طاهره خانم(طاهره نراقی فرزند فضل الله معاون التجار) و ملوک خانم(ملوک نراقی فرزند احمد همسر فتح الله مهدوی) و سایر فامیل و عمو قیضی خانم(زن عمو) و ملک خانم(ملکه نراقی فرزند احمد همسر حسینعلی خان یوسفی فرزند محمد یوسف) و سایر اَقربا و خویشان و خانم های آقا محمد رضا خان( همسران محمد رضا یوسفی فرزند طوغان در زمانهای مختلف: عفت – سعادت – گوهر – اقدس ) و سایرین سلام مخصوص برسانید و احوالپرسی نمایید. نورچشمان را کلاً جزءاً از عوض همگی دیده بوسی نمایید. امیدوارم که همگی آنها کلاً سلامت و در پناه حق تعالی محفوظ باشند.
جناب آقای محمد یوسف خان(یوسفی فرزند طوغان) و آقای محمد رضا خان(یوسفی فرزند طوغان) و آقای حسین خان(یوسفی فرزند محمد یوسف خان) و آقای میرزا نصرالله خان(یوسفی) و سرکار آقا علی خان(ابوالحسنی فرزند عزت الله) و آقای عباس خان و آقای آقا حسن و سایر فامیل و دوستان و آقای صفائی(شکرالله) و آقای عمواقلی(رئوفی) و استاد علی و آقای فروغی پور(حبیب الله) و سایر دوستان و آقای جبرئیل(ضیایی) ، کلاً و هر کس را صلاح بدانید عرض سلام مخصوص برسانید و احوالپرسی نمایید. آقایان امینیان و آقا محمد تقی ملاکوهی(همسر محمد تقی به نام صاحب فرزند آقاخان و محروم از داشتن فرزند – برادر حبیب الله ملاکویی) و خانم های ایشان را با جناب آقاعمویی ها کلاً و خانمهای ایشان جمعاً و والده محترم آقاعمویی ها را از قول همگی عرض سلام مخصوص برسانید و احوالپرسی بنمایید. آقای محمود آقا و خانم ایشان و والده شان را از قول همگی عرض سلام برسانید.
حضرت آقای آقا میرزا احمد خان نراقی(فرزند محمد مهدی ابن زین العابدین) و آقازاده محترم ایشان(غلامحسین – عباس – مهدی) و خانمهای محترمشان(همسران وی در طول حیات : – بلقیس – قمر – همدم – شازده خانم جهانسوزی – ماه سلطان - طلعت – فاطمه)  را از قول همگی عرض سلام مخصوص برسانید و احوالپرسی بنمایید. مخصوصاً از قول همگی خانم آقای امینیان را با خانم آقای صفایی عرض سلام مخصوص برسانید و احوالپرسی بنمایید. از قول بنده و سایرین خدمت آقای ابوی خودتان خیلی خیلی سلام مخصوص برسانید و احوالپرسی نمایید.

و ضمناً به ایشان بفرمایید راجع به استشهادی که نوشته بودم راجع به طلب میرزاابوالقاسم خان چطور شد؟! چرا تاکنون نفرستاده اید؟! عزیزم سه بُرج است که ماهی پنجاه ریال اجرای عدلیه از من میگیرد. خواهشمندم زودتر اقدام و ارسال دارید که تا موقع نگذشته اقدام کنم. فراموش نشود.زیاده بر این مزاحم نمیشوم . امضاء : عباس نراقی (میرزا عباس مهدوی نراقی فرزند فضل الله معاون التجار با همسرش معصومه ملاکوهی در زابل زندگی می کرد و سال ١٣۴١ فوت نمود)
و انتظار دارم اشیائی را که خواسته ام زودتر ارسال دارید که برای شب عید برسد. از قول بنده حضرت آقای غفاری کفیل پُست(محمد باقر غفاری داماد میرزا جواد تیموری) را عرض سلام مخصوص برسانید و احوالپرسی نمایید و عذر عریضه جداگانه بخواهید.

روی پاکت
نراق
اخوی زاده های عزیزم آقا فضل الله و عزیزالله مهدوی نراقی(فرزندان میرزا عبدالحسین مهدوی ابن فضل الله معاون التجار) مفتوح فرمایید.
۱۳۱۹/۱۱/۲۹
از زابل اداره دارایی عباس نراقی(میرزا عباس مهدوی نراقی فرزند فضل الله معاون التجار)
مُهر پست نراق  ۱۳۱۹/۱۲/۱۰

از استاد نستوه آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه از زابل به نراق در ۸۰ سال پیش سپاس گزار می باشیم .

از جناب آقای حمیدرضا  سلطانی شایان فرزند اکبر اهل شهر نراق از بابت بازنویسی و تایپ نامه ۸۰ ساله در ارتباط به فرزندان معاون التجار قدردانی می گردد .

۰۰/۰۷/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook