سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حسین نباتی فرزند مُندعلی تاریخ ۱ فروردین ۱۳۴۱ برابر 14 شوال 1381 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان متولد شد . کوچه پَس کوچه های قدیم شهر تاریخی نراق ، دشت و دَمن ، دبستان فاضل و شیطنت های کودکی با سایر دوستان به پایان رسید .

سال های ۱۳۵۵ و خصوصا ۱۳۵۶ وارد عرصه سیاست شد و با روی آوردن به مطالعه و شرکت در جلسات وارد نهضت عظیم حضرت سید روح الله شد و از زمره انقلابیون دو آتشه وارد فعالیت های ضد رژیم محمد رضا شاه گردید . قسمتی از فعالیت های انقلاب گری او به همراه پسر عمه اش استاد علی رعیتی راد در تهران رقم خورد و بعضا در کرج نزد اقوام دیگرش ادامه یافت . ارتباط با روحانیون بومی که در شهر قم سکونت و به نراق تردد داشتند قسمت دیگری از زمان های انقلاب ایشان در پخش اعلامیه و شعارنویسی را رقم می زد .

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۵۷ مصادف با ۴ ذیقعده ۱۳۹۸ اولین شعار "مرگ بر شاه" منطقه کاشان ، دلیجان و نراق و حومه همزمان با سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال توسط فینی ها ، خاوه ای ها ، نَشَلجی ها و عزاداران منطقه سر داده شد که ایشان در بین جمعیت بود و تعریف کرد مجید صادقی فرزند علیرضا قصاب دلیجانی تابلوی منقش به نام محمد رضا پهلوی روی ورقی که به ضریح علی ابن باقر(ع) نصب بود را کَند و به زیر پا انداخت .

نیمه دوم سال ۱۳۵۷ او و دو انقلابی متعهد غلام محمد ابوالحسنی و سیف الله شریفی نماینده دانش آموزان دبیرستان حاج عباس معصومی در تهییج محصلین و پایین آوردن قاب عکس شاهِ مملکت کوشا بود و در ادامه با راهنمایی علی رعیتی راد دبیرستان معصومی به علت استبداد محمد رضا پهلوی به اعتصاب کشیده شد . ایشان در بعضی احوالات متاثر از افکار مذهبی و سطح تحصیلات معلم خود استاد علی محمد طهماسبی قرار داشت . این انقلابی شجاع در تمامی تظاهرات و اقدامات عملی در زادگاهش در کنار چند مبارز دیگر فعالیت موثر داشت و عده ای از جوانان انقلابی از روش و مبارزه او تاسی می گرفتند . نامبرده زودتر از بقیه به اسلحه و ملزومات آن مجهز شد .

تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ با کرایه نمودن ماشین سواری غلامحسین  آقاعباسی محلاتی(داماد نادعلی اشرفی) به همراه علی رعیتی راد(پاسدار) ، علیرضا قجری(شهید) ، رمضان قجری(جانباز) از نراق به بهشت زهرا(س) تهران عزیمت نمود تا ضمن دیدار و تجدید پیمان پای سخنرانی امام خمینی رحمت الله علیه که از تبعید به ایران بازگشته بود بنشینند .

از زمره فعالین انقلاب نهضت امام خمینی(ره) بود که کوشش های فراوان برای پیروزی انجام داد. تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ رژیم محمد رضا شاه پهلوی سرنگون و انقلاب مردمی به رهبری قائد اعظم آیت الله سید روح الله خمینی(ره) به پیروزی رسید و ایشان مزد تلاش هایش را گرفت و خوشحال بود که نامش در کنار مبارزین به نیکی در تاریخ مبارزات ملت ایران ثبت گردید .

اولین شهید بعد از انقلاب منطقه مرکزی سردار پاسدار محمد علی قجری نراقی با داشتن همسر تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ در سنندج مرکز استان کردستان توسط نیروهای مُلحِد و کمونیست کومله به شهادت رسید و وی متاثر از افکار دوستش تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۵۹ به همراه مصطفی قجری به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات در آمد و سپس در سپاه های دلیجان و قم  ادامه اشتغال داد . تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۶۰ با بانوی با فضیلت و مومنه سرکار خانم هما نساج فرزند عبدالنبی اهل دزفول ازدواج نمود  و حاصل ازدواج آنان سه فرزند نیکو خصال به اسامی مریم ، زینب و محمد علی نباتی می باشد .

طعم شیرین پیروزی را رژیم بعث عراق با آغاز جنگ تحمیلی تلخ نمود و یادشده با داشتن همسر فداکار و سه فرزند در طول هشت سال دفاع مقدس مرتب در نبردهای مستقیم و تدافعی حضور داشت .بهار ۱۳۶۱ در دوره ۲۱ سپاه در منظریه قم دوره آموزشی را فرا گرفت و زمانی که خرمشهر آزاد شد در حین آموزش بود . ایشان در جنگ تحمیلی درخشان ظاهر شد و در عملیات ها و جبهه های مختلف از جمله : دارخوین ، ثامن الائمه و شکست حصر آبادان ، بدر ، کربلای ۵ ، شلمچه ، طلائیه ، والفجر ۱۰ ، مرصاد و ... حضور داشت . سال آخر دفاع مقدس در حلبچه عراق با برادرش حسن مجروح شیمیایی شد و نام او در افتخار آفرینان جانباز یادداشت گردید . وی همچنین در رده فرماندهی و پیک فرمانده لشکر در دفاع از آب و خاک کشور جانفشانی های موثر داشت .

پدرش مُند علی نباتی تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۶۱ طی پدافندی عملیات محرم در ۵۶ سالگی به درجه شهادت نایل آمد و به حبیب ابن مظاهر شهدای شهرستان دلیجان ملقب گردید . پس از بازنشستگی همچنان به خدمت گرفته شد و در کنار انبوه کارهای عمرانی و سازندگی در فعالیت های مذهبی از جمله موکب داری سیدالشهداء در کربلا و برپایی تکیه در شهرهای قم و نراق اقدام می نمود . همواره خود را خادم امام حسین(ع) و نوکری زائران حسینی  را افتخار می دانست .

عاشق فی سبیل الله حاج حسین در کنار برادرش سرهنگ مهدی نباتی فرمانده سپاه ناحیه دلیجان در فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه تشریک مساعی داشت . سه چهار سالی بود نامبرده به بیماری دیابت مبتلا و همزمان دیالیز نیز می شد ولی هیچگاه درد و رنج خود را عیان نکرد . شیوع فراگیر ویروس کرونا یار دیرین و اول مرد آیین های عاشورایی را درگیر و راهی بیمارستان امام رضا(۵۰۱ ارتش) در تهران نمود و تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۲۸ ذی الحجه ۱۴۴۲ در آستانه محرم دعوت حق را لبیک گفت .

پیکر پاک حاج حسین نباتی در انبوه فراوان و گریه و زاری زنان و مردان در جوار بقعه شاه سلیمان(ع) و جَنب گلزار شهداء شهر نراق خاکسپاری گردید .

حسین فرزند شهید
ای چریک پیر ما ، مُندعلی دشمن شکار
ای که پروردی تو در دامان پاکت ، چون حسینی یادگار

دور گردون ، دَر رُبود از ما حُسینَت ای شهید
دیده ها را اشکباران کرد چرخِ روزگار

شعر از : علی حسینی نراقی فرزند خلیل

شادی روح پاک سردار حاج حسین نباتی چهره انقلابی ، پاسدار ، فرمانده ، مجروح شیمیایی جنگ ، رزمنده دفاع مقدس ، مدیر موکب حبیب ابن مظاهر ، ابن الشهید و خادم الحسین صلوات .

۰۰/۰۷/۳۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۵)

۰۱ آبان ۰۰ ، ۲۰:۴۶ سید موسی موسویان
واقعا مرد کار درستی بود. زندگی سراسر خدمت و برکت. کلا این خاندان در امور خیر پیشتازند و ادامه دهنده راه پدر بزرگوارشان. خدا رحمتش کند و به درجاتش بیافزاید.
۰۴ آبان ۰۰ ، ۱۱:۱۵ حمیدرضا شایان
زمانی هم که،در کمیته بود،به قول یکی از قدیمی های منطقه تحت نظر ایشان،
دوست داشتن که حسین آقا دستگیرش کنه.😅از شنیدن خبر فوت ایشان،خیلی ناراحت شد
روحش شاد.
۰۶ آبان ۰۰ ، ۱۸:۴۴ مهدی مرادی
سلام.روحش شاد خانواده شهید نباتی از خانواده های زحمتکش واصیل وپاک نراقی بوده وهستن.در دوران انقلاب وجنگ زحمات زیادی متحمل شدند.
از جمله مرحوم حسین آقا انسان شریفی بود که همیشه دقدقه کمک به همنوعانش را داشت.روحش شاد یادش گرامی باد
انشاله سر سفره ارباب بیکفنش ابا عبدلله الحسین مهمان باشد
با سلام
مدیر عامل شرکت آماده لذیذ علی نصر نراقی می باشد

با توجه به پشتکار حضرات لطفا جهت نراقی بودن ایشان تحقیقات انجام میدهید ممنون
روحش شاد و یادش گرامی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook