سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 سال ١٣۵٩ آقای غلامعلی لطفعلی فرزند قربانعلی از مومنین شاغل در ارتش طی تصادف در محور نراق دلیجان جان به جانان تسلیم نمود و همسرش فاطمه حبیبی و فرزند کوچکش مرضیه لطفعلی با مصائب روزگار دست و پنجه نرم کرده و از نعمت صبر خداوند بهره مند گردیدند .

مرحوم غلامعلی لطفعلی

آخرین روز شهریور ١٣۵٩ که عراق جنگ را بر ایران تحمیل کرد همه خانواده ها دست در دست هم برای دفاع مقدس آماده شدند . یک خانواده بیشتر خود را به زحمت انداختند .خانواده اکبر حبیبی(١٣١٠ – ١٣٩٠) و خانم سکینه ماندنی و دختران و پسرانش جملگی وارد عمل شدند تا برای رضایت خداوند اعمال صواب و ثواب توشه آخرتشان کنند.

در طول هشت سال جنگ ؛ مردان این خانواده مرحوم اکبر - اسماعیل – حسن و حسین حبیبی به جبهه ها رفتند و حتی مجروحیت و آسیب جنگ را تحمل کردند .
زنان این خانواده سرکار خانم سکینه ماندنی و دخترانش معصومه ؛ فاطمه ؛ رقیه ؛ و زهرا نیز با تمام علاقه پشت جبهه کار و تلاش کردند و زحمت کشیدند .

در حسینیه نراق مقابل مسجد جامع به نام ستاد پشتیبانی جنگ فعالیت می کردند . با زنان دیگر قالی بافتند و فروختند و پولش را به حساب مخصوص پشتیبانی از جنگ واریز نمودند ؛ ماست کیسه کردند و از آب آن قره قرُت ساختند ؛
انواع آجیل ها را بسته بندی کردند ؛ نان پختند و خشک کردند و داخل گونی کرده و برای استفاده رزمندگان به خطوط مقدم نبرد فرستادند ؛ میوه الک را چیدند و با آن جوزغَند ساختند و به عنوان جیره جنگی وارد عرصه پیکار  نمودند ؛ طلاجات گران بهای خود را به سلحشوران هدیه کردند ؛ بلوز و کلاه بافتند تا سرما بدن های نازنین مرز داران را نلرزاند ؛ مایحتاج روزمره فرزندان امت را از خانه ها جمع آوری و دپو می کردند تا ماشین آنها را به سرحدات انتقال دهند ؛ پتوهای خونی و گِل گرفته جبهه ها را شستند و به جبهه باز گرداندند ؛ شرکت در دعاها – تشییع پیکر شهیدان – ملاقات مجروحین و دهها و دهها اقدام کوچک و بزرگ ستاد پشتیبانی جنگ نراق بود که حاجیه خانم فاطمه حبیبی پیشقراول همه فعالیت ها بود .

علاقه وافر به رهبر کبیر انقلاب حضرت سید روح الله(ره) داشت و حتی دو سال آخر حکومت دیکتاتوری رژیم محمدرضا پهلوی یکی از زنان مبارز بود که در تمام راهپیمایی ها و جلسات حضور فعال داشت . پس از جنگ هم از پای ننشست و در بسیاری از فعالیت های اجتماعی جامعه زنان همراه با دخترش مرضیه لطفعلی کوشا و فعال بود .
پسر خاله خانم حبیبی به نام مهدی قیومی فرزند سلطانعلی متولد ١٣۴٩ تاریخ ١٠ اسفند ١٣۶۵ طی عملیات کربلای ۵ در جبهه شلمچه به شهادت رسید و شور حسینی در خانواده ماندنی و حبیبی و قیومی به وجود آورد . اواسط دفاع مقدس خرداد ١٣۶۴ رادمردی به نام حسین اکبری فرزند اکبر اهل روستای جاسب از توابع دلیجان به دلیل مجروحیت زیاد با عده ای دیگر با اسیران معلول عراقی مبادله شدند .

سال ١٣۶۵ بسیجی فاطمه خانم حبیبی با وجود شرایط مناسب باز پیشقدم جهادی دیگر شد و داوطلب ازدواج با جانباز ۷۰ ٪ جنگ تحمیلی گردید . حاصل ازدواج با میمنت و زیبای این آزاده دلاور و خانم حبیبی سه فرزند دختر به اسامی زهرا ؛ مریم و عطیه اکبری باعث مباهات خانواده و جامعه هستند . این خانواده آزاده و جانباز که نشانه هایی از آثار و محبت خداوند در منزلشان هویداست از ولایتمدارانی هستند که به رهبرشان عشق می ورزند .

عصر پنج شنبه  ١ آبان ١٣٩٣ قلب حاجیه فاطمه حبیبی در بیمارستان تهران کلنیک واقع در خیابان قائم مقام فراهانی تهران از تپش ایستاد و جامعه زنان مومنه و فعال شهر نراق را عزادار کرد . پیکر این مادر و زن مومنه به نراق منتقل و جمعه ٢ آبان پس از تشییع در وادی السلام خاکسپاری گردد .  هفتمین سالگرد این زن پاک سرشت و نیکوخصال را با ذکر صلوات به روح پاکش گرامی می داریم .

۰۰/۰۹/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

خدایش بیامرزد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook